Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

MZK Żywiec testuje hybrydowego Solarisa

infobus
06.05.2019 12:00
0 Komentarzy

Do 12 maja żywiecki Miejski Zakład Komunikacji testuje hybrydowego Solarisa Urbino 12. Spółka zaprasza pasażerów do testowania oraz liczy na ewentualne uwagi na temat autobusu.

Demonstracyjny hybrydowy „jamnik” umożliwia podróż maksymalnie 88 pasażerom. 24 osoby mogą skorzystać z foteli Ster z serii Ultra Light. W większości to dedykowane dla Solarisa siedzenia typu 8MU. Z niskiej podłogi mamy dostępnych dziewięc foteli. Wejście na pokład jest możliwe dzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2. Płaty drzwiowe dostarczyła Ventura, a napęd BODE. Drugie i trzecie drzwi są odskokowo-przesuwne.

Naturalną wentylację przestrzeni pasażerskiej zapewniają cztery przesuwne okna okien. Nie mogło oczywiście zabraknąć klimatyzacji.

Czas na napęd, który jest najciekawszy w tym pojeździe. Rolę agregatu prądotwórczego pełni silnik wysokoprężny Cummins ISB4.5 E6C. 210H. To jednostka o mocy 157 kW oraz 832 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Solaris zastosował szeregowy napęd HybriDrive amerykańskiej firmy BAE.

Silnik spalinowy zblokowany jest z modułem trakcyjnym HDS200. To falownik, który steruje prądnicą synchroniczną o mocy ciągłej 200 kW. Jej zadaniem jest przekształcenie energii mechanicznej z jednostki spalinowej w elektryczną, która umożliwi zasilanie silnika trakcyjnego. BEA stosuje silnik asynchroniczny o mocy 198 kW, który osiąga 2400 Nm ciągłego momentu obrotowego. Za silnikiem trakcyjnym zamontowano zwolnicę, która pomaga „okiełznać” jego wysoki moment obrotowy i przekazać energię mechaniczną na portalowy most napędowy ZF AV133/80.

Czekając no nowe „dziesiątki”
Niedługo MZK wzbogaci się o trzy nowe autobusy klasy MIDI. Przewoźnik w formie trzyletniego leasingu pozyska trzy Nowe Urbino 10,5 od konsorcjum Solarisa i PKO Leasing. Kontrakt opiewa na 3 350 797,75 PLN brutto. A to daje cenę jednostkową za trzyletni leasing Nowego Urbino 10,5 w wysokości 908 075,27 PLN netto, co jest dosyć atrakcyjną propozycją.

Komentarze