Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Najdłuższy autobus elektryczny – od BYD dla BRT [FILM]

infobus
03.04.2019 08:00
0 Komentarzy

Chiński producent mocno przyspiesza i zostawia europejskich producentóww tyle. W marcu br. firma wprowadziła na rynek najdłuższy na świecie autobuselektryczny.

Pojazd o kryptonimie K12A został pokazany w głównejsiedzibie firmy, czyli w Shenzhen. To pierwszy na świecie dwuprzegubowy autobuso długości 27 m i pojemności aż 250 osób. Pojazd może podróżować z maksymalnąprędkością 70 km / h. Zdaniem Chińczyków, jest to też pierwszy na świecieautobus elektryczny wyposażony w system napędu na cztery osie (4WD), który możnapłynnie przełączać na napęd na dwie osie (2WD). To z kolei pomaga zachowaćdobre właściwości jezdne w zróżnicowanym terenie, jednocześnie obniżająccałkowite zużycie energii przez pojazd.

BYD K12A jest przede wszystkim przeznaczony pod globalne systemyBus Rapid Transit (BRT), a jego główne zadanie to wejść na rynki AmerykiŁacińskiej, Azji czy Europy. Cel numer jeden to Kolumbia.

-„BYD po raz kolejny wykorzystuje swoją technologię, niezawodneprodukty i innowacyjne rozwiązania, aby rozwiązać problemy wielki metropolii” -powiedziała Stella Li, starszy wiceprezes BYD i dodała: „K12A to zero emisji dosystemów BRT, dzięki czemu pasażerowie będą mogli cieszyć się cichą, wolną odzanieczyszczeń podróżą, a operatorzy – z wymiernych oszczędności.”

{https://www.youtube.com/watch?v=TmFMh0Wr2WI}

Technologia BYD

W zakresie układu napędowego elektrobus ma całą technologięod BYD – czyli akumulatory, silnikielektryczne i systemy zarządzania – od zarządzania ciepłem akumulatora poprzezsystemem odzyskiwania energii po inteligentne zintegrowanie całego projektu.

Dodajmy, że konstrukcja nadwozia K12A wykonana została z aluminium,a zdaniem producenta, jedno ładowanie pozwala przejechać kolosowi prawie 300km.

I kilka słów o historii. BYD po raz pierwszy zaprezentował swójelektrobus w 2010 r. – K9., który rozpoczął działalność operacyjną w Shenzhen w2011 roku. Od tamtej pory BYD dostarczył swoim globalnym partnerom łącznieponad 50 000 czysto elektrycznych autobusów. W reakcji na wzrost zamówień na całym świecie,BYD rozbudowuje swoją sieć produkcyjną i posiada fabryki czystych pojazdówużytkowych w Chinach, USA, Brazylii, na Węgrzech i we Francji.

Komentarze