TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

NCBiR wyklucza Ursusa i unieważnia e-Busa!
InfoBus.pl - Opublikowano: 10.06.2019 23:00:25 1 komentarz
NCBiR wyklucza Ursusa i unieważnia e-Busa!

10 czerwca Narodowe Centrum Badań i Rozwoju podjęło męską decyzję. Z powodu brak w dokumentacji wykluczyło konsorcjum Ursus Bus i anulowało całe postępowanie na opracowanie rodziny innowacyjnych autobusów elektrycznych.

10 czerwca Narodowe Centrum Badań i Rozwoju podjęło męską decyzję. Z powodu brak w dokumentacji wykluczyło konsorcjum Ursus Bus i anulowało całe postępowanie na opracowanie rodziny innowacyjnych autobusów elektrycznych.

Trudno nie pochwalić w tej sytuacji decyzji NCBiR, które widząc coraz słabszą kondycję Ursusa, postanowiło nie pogrążać bardziej całego projektu i odciąć się od coraz mniej wiarygodnego potencjalnego wykonawcy. Dla Ursusa oznacza to koniec obecności w autobusowej branży.

Czarny poniedziałek Ursusa

10 czerwca Narodowe Centrum Badań i Rozwoju podjęło decyzję ws. wykluczenia konsorcjum Ursus Bus i unieważnieniu postępowania o udzielnie zamówienia publicznego (NR 44/17/PI) na opracowanie i dostawę typoszeregu innowacyjnych pojazdów bezemisyjnego transportu publicznego.

Powodem takiego stanowiska zamawiającego było niedostarczenie przez konsorcjum Ursus wszystkich wymaganych oświadczeń i dokumentów potwierdzających brak podstaw wykluczenia.

W sytuacji wykluczenia jedynego oferenta, NCBiR unieważniło całe postępowanie na innowacyjne elektrobusy. To najprawdopodobniej oznacza ogłoszenie nowego przetargu, gdzie być może pojawią się najwięksi producencie autobusów elektrycznych w Polsce, czyli Solaris i Volvo.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
e-bus
elektrobus
Ursus
NCBiR
  • Endriu Rusznica – 10.06.2019

    Super. Do takiego projektu potrzebny jest zaufany partner z dobrą renomą na rynku, a nie firma krzak.

  • Michał Paweł Łukasz – 10.06.2019

    Ale najpierw trzeba zmienić zasady gry, albo dać wolną rękę miastom które biorą w tym udział, dać dofinansowanie 50 procent albo 100 i jakieś kryteria co do wyboru producenta.

  • Karol Koronowski – 10.06.2019

    Jaki ursus skoro buda AMZ ?

  • Piotr Chamczyk – 11.06.2019

    Byki poprawcie w poście. ;-)

  • Marcin Marcinek – 11.06.2019

    Może jednak dać im szanse?

  • Slavomir Emil – 11.06.2019

    A co zrobi MZK Zielona Góra, która w 60 może 70% opiera się na taborze tej znakomitej firmy?

  • Robert Chodacki – 11.06.2019

    Ja p... Polska! Je..ać rodaków, kupimy tureckie albo koreańskie.

  • Aurelia – 18.06.2019

    Jak za poprzedniego ustroju: narodowy program budowy koła od podstaw, z którego nic nie wyszło. Produkujemy w Polsce autobus roku, ale musieliśmy ogłosić super projekt wyprzedzający swoją epokę. Projekt tak napisany, że poważni gracze się wycofali. Potencjalni wykonawcy zostali wykluczeni, a jedyny słuszny zwycięzca to kolos na glinianych nogach, który runął. NCBiR chyba powinien się zastanowić jak należy rozpisywać innowacyjne przedsięwzięcia. Nie udało się wyważyć otwartych drzwi.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.