TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Neobus stawia na piętra od VDL i rozszerza siatkę
InfoBus.pl - Opublikowano: 12.07.2018 14:35:48 1 komentarz
Neobus stawia na piętra od VDL

Sporo zmian u podkarpackiego przewoźnika z Niebylca. Neobus rusza z nowymi liniami i ponownie wraca do konstrukcji piętrowych, kupując od VDL dwa nowe piętra Futura FDD2.

Sporo zmian u podkarpackiego przewoźnika z Niebylca. Neobus rusza z nowymi liniami i ponownie wraca do konstrukcji piętrowych, kupując od VDL dwa nowe piętra Futura FDD2.

Piętrowa Futura zastąpiła w ofercie VDL model Synergy. Po premierze na targach Busworld 2015 w Kortrijk, w Polsce tylko jedna firma zdecydowała się na zakup piętrowych autokarów od holenderskiego producenta - w 2016 r. trzy takie pojazdy odebrało poznańskie Centrum Turystyki "Oskar". Teraz Neobus ze swoim kontraktem zamyka "piętrową" sprzedaż VDL FDD2 w Polsce na poziomie 5 szt. Kto następny?

Taborowe nowości

Zakupione przez podkarpackiego przewoźnika autobusy to najdłuższe piętra VDL, czyli trzyosiowe modele FDD2-141 o długości 14 145 mm i maksymalnej pojemności aż 96 + 1 + 1 pasażerów. Do tego dochodzi 9,3 m3 miejsca na bagaż. Sercem FDD2 jest silnik MX-13 Euro 6 o pojemności 12,9 l, mocy 375 kW (510 KM), momencie obrotowym 2500 Nm w szerokim zakresie od 1,000 do 1,425 obr/min. Z MX-13 współpracuje automatyczna skrzynia biegów ZF AS Tronic 12 AS 2701, która przekazuje napęd na wał napędowy o przełożeniu i=2,93. Dzięki temu silnik przy prędkości 100 km / h może pracować na poziomie 1230 obr./m.in., co daje dodatkowy komfort dla pasażerów. Masa własna FDD to 18255 kg przy DMC wynoszącym 26000 kg.

-"To nasze pierwsze dwupokładowe autokary marki VDL, od której w ostatnich latach zakupiliśmy kilkanaście jednopokładowych pojazdów typu Futura. Po dobrych z nimi doświadczeniach teraz przyszedł czas na największy dostępny gabaryt i dwa piętra. Niewykluczany podobnych zakupów w przyszłości" - powiedział nam Marcin Czurczak, współwłaściciel firmy Neobus.

Przypomnijmy, że przewoźnik posiada już w swojej flocie dwa piętrowe autokary - modele Setra S 431DT, które zakupił w latach 2015-2016. Następnie w 2016 r. i 2017 r. firma mocno zainwestowała  w autobusy VDL (łącznie 11 szt.), a w tym roku odebrała dwa trzyosiowe autokary Irizar i6S od firmy Wanicki oraz dwa pierwsze piętra z logo VDL. Mimo przeróżnych wydarzeń na krajowym rynku połączeń międzymiastowych Neobus idzie cały czas do przodu.

Liniowe nowości

Sukcesywne wzmacnianie i odmładzanie autobusowej flory pozwoliło Neobusowi wprowadzić w tym roku sporo nowości do swojej siatki krajowych połączeń. Od 20.06 firma zwiększyła liczbę połączeń z/do Medyki, a 10 lipca uruchomiła nowy przystanek Gliwice Plac Piastów 05 na linii N3 z/do Wrocławia. Przy okazji wzmocniono wrocławską trasę do 6 połączeń dziennie.

Kolejny ważny moment nastąpi za trzy dni - 15 lipca rusza nowe połączenie z/do Ustrzyk Górnych – z/do Warszawy, Wrocławia i Łodzi. Linia realizowana będzie kursami wyjeżdżającymi z

  • Warszawy 9:00

  • Wrocławia 7:50

  • Łodzi 8:00.

Natomiast z Ustrzyk Górnych wyjazd zaplanowano o godz. 21:40, aby w Niebylcu (o 1:30) podzielić pasażerów na trzy trasy - do Warszawy, Wrocławia i Łodzi.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
linie
piętro
autokar
Neobus
VDL
  • Igor Wójciak – 12.07.2018

    Szkoda że wcześniej nie informują pasażerów o przesiadkach w środku nocy.

  • Paweł Kara – 12.07.2018

    Wkradł się mały chochlik do tekstu, przesiadka jest w Rzeszowie nie w Radomiu.

  • Artur Rutkowski – 12.07.2018

    98 miejsc? Chyba będą wozić pigmejów

  • Michał Adolf Lendzioszek – 14.07.2018

    Te ich piętrowe Setry są o wiele wygodniejsze niż autobusy szkockiego/niemieckiego przewoźnika. Szkoda, że zakup tych VDL z tak ciasno ułożonymi fotelami doprowadzi pewnie do sprzedaży tych Setr, bo jedną widziałem już bez oklejenia w firmowe napisy.

  • ratatam – 14.07.2018

    Faktycznie 96 miejsc to gruba przesada! Jechałem nim i na górnym pokładzie jest ciasnoo, idzie wytrzymać max 2h jazdy, na dole jako tako.Neobus jak widać idzie na ilość, w nowych irizarach też jeszcze gorsza ciasnota po prawej. I co z tego, że mają nowe autobusy, komfort jazdy też się liczy...

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.