TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Niemcy doceniają elektrobus Solarisa
InfoBus.pl - Opublikowano: 05.12.2017 12:40:52 26 komentarzy
Niemcy doceniają elektrobus Solarisa

Nowy Solaris Urbino 12 electric został nagrodzony przez jedno z najpopularniejszych czasopism branżowych "Busplaner" tytułem "Innowacja roku 2018". Wyróżnienie przyznano w kategorii "Transport Publiczny" za wkład w rozwój elektromobilności na rynku niemieckim, w szczególności za projekty elektrobusów dla Fürth oraz Norymbergii. Uroczyste wręczenie nagrody odbyło się 4 grudnia w Monachium.

To kolejna nagroda dla autobusu elektrycznego nowej generacji produkowanego w bolechowskiej fabryce. Pojazd, który może poszczycić się prestiżowym tytułem "Bus of the Year 2017" został  doceniony także przez czytelników magazynu "Busplaner", zdobywając najwięcej głosów w kategorii "Transport Publiczny".

-"Zdobyta nagroda jest potwierdzeniem silnej pozycji firmy Solaris na zachodnim rynku. W marcu tego roku otrzymaliśmy również niezwykle ważne wyróżnienie EBUS Award za wieloletni wkład w rozwój bezemisyjnej komunikacji miejskiej przyznane przez Niemieckie Zrzeszenie Przedsiębiorstw Transportu Publicznego. Zdobyty dziś tytuł jest potwierdzeniem, że obrany przed laty wspólny kierunek działań na rzecz rozwoju napędów alternatywnych jest kierunkiem właściwym – mówił Alexander Schmidt, przedstawiciel Solaris Bus & Coach S.A. na rynku niemieckim.

Jamniki dla Fürth i Norymbergi

Głównym argumentem przy wyborze laureata był wygrany niedawno kontrakt na dostawę autobusów elektrycznych do Fürth oraz Norymbergii. Dla obu tych miast będą to pierwsze w historii bezemisyjne pojazdy. Kontrakty mają na celu przetestowanie innowacyjnych rozwiązań podpoznańskiego producenta oraz przybliżenie mieszkańcom pojazdów napędzanych alternatywnymi źródłami energii, stosowanymi dziś na szeroką skalę w komunikacji miejskiej.

Autobusy będą gotowe, by wozić pasażerów już na początku 2018 roku. Oba całkowicie bezemisyjne autobusy Solaris Urbino 12 electric wyposażone zostaną w osie elektryczne ZF AVE 130 ze zintegrowanymi silnikami elektrycznymi oraz napędy firmy Medcom. Zarówno napęd, jak i klimatyzacja oraz ogrzewanie wnętrza autobusu będą zasilane energią elektryczną z baterii o pojemności 240 kWh. W obu autobusach zastosowano ładowanie typu plug-in, co umożliwia nocne uzupełnianie baterii na terenie zajezdni.

Dodatkowo na dachu obu pojazdów umieszczona zostanie ładowarka, która umożliwi ładowanie autobusów poza terenem zajezdni. Ponadto innowacyjne Solarisy przygotowane zostaną pod zastosowanie w przyszłości pantografu, co umożliwi szybkie doładowanie baterii na trasie przejazdu.

Nagroda “Innowacja Roku" została przyznana przez niemiecki magazyn już po raz dziesiąty. Firma Solaris została jej laureatem po raz trzeci: dotychczas nagrodzono autobus Solaris Urbino 18 Hybrid z szeregowym systemem hybrydowym wyposażonym w baterie, superkondensatory oraz zewnętrzny system ładowania (plug-in) oraz pierwszy elektryczny Solaris Urbino zaprezentowany przez firmę w 2011 roku.


Sprawdź też:
nagroda
Solarisa
elektrobus
  • tak – 05.12.2017

    niemiec docenił niemca, swój swojego. tyle w temacie!

  • @tak – 05.12.2017

    Niemcy docenili Polaków. Polską firmę i dzieło polskich inżynierów

  • Obiektywny Polak – 05.12.2017

    @tak, masz racje. Docenili swoje komponenty i swoje urządzenia ;)
    i nie tylko

  • Riam – 05.12.2017

    Acha a jak by docenili Autosana to okazało by się że to 100 % myśl techniczna .

  • Riam – 05.12.2017

    ... Polska myśl techniczna

  • bumtarara – 05.12.2017

    swój swojego chwali

  • Ck – 05.12.2017

    Proszę przestańcie narzekać że Niemiec niemieckie i inne bzdury bo to wam najlepiej wychodzi... Sami coś zróbcie pożytecznego i kupujcie to co jest nasze a nie zagraniczne

  • ! – 05.12.2017

    Wiadomo, Solaris jest the best i nie trzeba tego w żaden sposób udowadniać!

  • Przykra prawda – 05.12.2017

    Wystarczy poczytać niemieckie fora internetowe o komunikacji żeby dowiedzieć się jak postrzegają tam autobusy Solarisa. A więc jako najgorsze zło, szmelc, biedabus, coś jak u nas MAZ albo Ursus. Przykre ale prawdziwe.

  • Agencja Bezpieczeństwa Wewnętrznego – 05.12.2017

    Nie karmić ruskich trolli

  • advisor – 05.12.2017

    W tym kraju nigdy nie będzie dobrze.
    Zrobisz coś, za co Cię pochwalą to cebulaki się zlecą i zgnoją, bo przecież musisz być tak samo szary i beznadziejny jak oni sami. Typowa polaczkowa zawiść.

  • Torens – 05.12.2017

    @advisor, pełna zgoda!

  • Mobilek – 06.12.2017

    sukcesy Solarisa ciągle bolą konkurencję, a że konkurencja mizerna, to i argumenty słabe.... opiniotwórcze forum? Jak Infobus? no umarłem ze śmiechu....

  • pytanie – 06.12.2017

    @przykra prawda: ILE CI ZAPŁACILI ZA TEN MARNY HEJT??? PÓŁ GROSZA?!?!?

  • . – 06.12.2017

    @Obiektywny Polak: już kiedyś tu był taki, co jak mu się wypisało, ile elementów z Solarisa jest produkowanych w Polsce, w tym dosłownie po drugiej stronie ulicy, to nagle było "nie wiedziałem". Nie wiem jeszcze jak długo ten portal komentarzami będzie przypominał onet.pl i już mi się nie chcę w kółko tego samego pisać, ale wszyscy ignoranci i te całe hordy dzieci, które po skończeniu szkoły nie mają co robić i wylewają na klawiaturę te wszystkie swoje bzdury - doczytajcie może trochę, doinformujcie się może w temacie, a dopiero wtedy, psia wasza mać, piszcie cokolwiek. Po prostu aż przykro patrzeć, jak wielu debili zamieszkuje ten kraj...

  • . – 06.12.2017

    @Przykra prawda: poproszę zatem linki. I nie jeden. Bo u nas jeden wpis, że Ursus jest najbardziej dotrzymującym terminów dostawcą, to zupełnie o niczym nie świadczy. Skoro tak twierdzisz, to na pewno masz jakieś dowody na poparcie tych słów i potrafisz wskazać parę tych stron, czy tematów na forum, prawda? : )

  • brawo bolechowo – 06.12.2017

    @up: dokładnie i wypowiadanie się w imieniu jakiejś spółki że to czy tamto jest lepsze a to nie. DZIE CI NA DA

  • Przykłady – 06.12.2017

    Proszę bardzo:
    http://www.frankfurter-nahverkehrsforum.de/index.php?page=Thread&threadID=24889
    Bin vor ein paar Tagen mit einem neuen Urbino in Hanau gefahren. Qualitätssprünge sind die aber nicht. Unterdimensionierte Luftfederung nach wie vor, sodass man jedes Schlagloch in der Strasse gleich doppelt so heftig spürt.
    Ich kann nur beobachten, und sie wirken in vielen Details einfach billig. Bin heute in einem ca. 3 Jahre alten Gelenkurbino gefahren, die Gelenkverbindung hat in jeder Kurve extrem gequitscht und gekrischen. Den Fahrer habe ich nicht beneidet, mich hätte das auf Dauer wahnsinnig gemacht.
    W tym wątku jest tego więcej...

  • Przykłady 2 – 06.12.2017

    http://www.hannover-busse.de/forum/viewthread.php?thread_id=4523

    Wer billig kauft, zahlt zweimal - Solaris

  • Przykład 3 – 06.12.2017

    http://www.nahverkehrsforum.de/list.php?9
    a man auf L sehr an den MB GN hängt, möchte man lieber die Solaris GN raushauen. Wenn das die Schwitz-Busse sind, ist es doch eine begrüßenswerte Entscheidung. Ich verstehe sowieso nicht, weshalb die überhaupt angeschafft worden sind.

    I jeszcze z Moenchengladbach, gdzie forumowicze byli bardzo rozczarowani, ze wygrał Solaris, a nie MAN albo Mercedes. Od razu były przy tym bardzo krytyczne komentarze

  • farafiu – 07.12.2017

    Bo niemcy swoje produkty cenią i swoich wybierają. A my polaczki europejska kolonia dostajemy ochłapy w zamian za poczucie potrzebnych w UE.

    Zresztą... Popatrzmy w górę. Docenienie Urbino, kolejne zamówienia spływające z całej Europy są najlepszym dowodem współpracy Bolechowa z światem zachodnim. A takich forumowiczów wśród "naszych" się od groma znajdzie.

  • . – 07.12.2017

    Tak, tutaj też forumowicze są często rozczarowani... tylko kto by się przejmował bandą anonimowych spinaczy, których możliwości intelektualne są na bardzo niskim poziomie, co sami bez przerwy okazują.
    "Wer billig kauft, zahlt zweimal" - cóż, jak dla mnie to typowa zasada, funkcjonująca dosłownie w każdej branży. To jest czysty biznes i tak to w praktyce wygląda, obudźcie się wreszcie. To tak jak z tym trójkątem: "tanio", "szybko", "dobrze"... i możesz wybrać tylko dwie opcje. A skoro jest tak źle, to dlaczego Solaris nadal znajduje odbiorców na zachodzie? I to z roku na rok coraz więcej, co pokazują plany produkcji na 2018 rok (planowany wzrost o 10%).

  • . – 07.12.2017

    Niemniej jednak dziękuję za linki, ale jak dla mnie to nadal za mało. To tak samo, jakbym ja miał podlinkować komuś infobusa, aby udowodnić, że na Mercedesa wszyscy narzekają. Aż by mi było wstyd ten chlew pokazywać, że tak się ludzie w innych krajach zachowują. ;)

  • ZABAWNE – 08.12.2017

    hehehehe jakiś cienias podlinkował hejterskie stronki typu bild24 :-D

  • Przykłady c.d – 09.12.2017

    Solaris ist doch der größte Mist. Die werden nie auch nur einen vernünftigen Bus bauen.

    Diese scheiß Solaris Kisten. Ich verstehe nicht wie ein Unternehmen wie die Hochbahn so tief sinken kann, diese scheiß Gurken zu kaufen. Die sind 2 Jahre gut und danach fallen sie der Reihe nach auseinander.

    Warum sind alle Stäte so geil auf die Polnischen Scheiß Busse ???????? nur weil Sie so Billig in der Anschaffung sind ???????

    Wystarczy poczytać odpowiedzi na forach i pod filmami z Solarisami na youtoobie.

  • kl – 12.12.2017

    My też potrafimy przetłumaczyć w translatorze nasz polski marny hejt.

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.