Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Niemcy kupują elektrobusy Solarisa, bo im się to opłaca

infobus
17.12.2018 08:00
0 Komentarzy

Solaris dostarczy do Niemiec kolejne trzy autobusy elektryczne – tym razem pojadą one do stolicy Bawarii. Będzie to wyróżniony tytułem „Bus of the Year 2017” model Solaris Urbino 12 electric. Dzięki zamówieniu realizowanemu przez bolechowskiego producenta, firma Josef Ettenhuber GmbH będzie pierwszą prywatną firmą autobusową w Niemczech przewożącą pasażerów autobusami elektrycznymi.

Po wygranych przetargach na dostawę autobusów elektrycznych do Berlina i Hamburga, Solaris podpisał umowę na wyprodukowanie trzech pojazdów Solaris Urbino 12 electric dla Monachium i okolic.

To pierwsze napędzane energią elektryczną autobusy zakupione przez prywatną firmę autobusową w Niemczech. Ettenhuber GmbH jest również pierwszym przewoźnikiem, który zakupił pojazdy Solaris Urbino 12 w ich najnowszej odsłonie.

Pojazdy te będą wyposażone w baterie Solaris High Energy o pojemności 240 kWh, których ładowanie odbywać się będzie poprzez złącze plug-in. Ładowarkę będzie można podłączyć zarówno według standardu producenta do gniazda zamontowanego nad pierwszym, prawym nadkolem oraz – na specjalne życzenie niemieckiego przewoźnika – również po prawej stronie z tyłu pojazdu. Napęd autobusów zapewniony będzie dzięki osi elektrycznej ze zintegrowanymi silnikami elektrycznymi.

Z nowym designem

Bezemisyjne autobusy dla monachijskiego przewoźnika będą miały nowy design cechujący się m.in. zaokrągloną szybą przednią oraz nowy system oświetlenia przedniego bazujący w 100% na technologii LED. Zamiast dotychczasowych 5 reflektorów, wszystkie światła (drogowe, mijania przeciwmgielne, kierunkowskazy i pozycyjne) zastąpione zostaną 3 reflektorami.

Wewnątrz każdego autobusu zamontowane zostaną 33 siedzenia, a 12 z nich dostępnych będzie z niskiej podłogi. Maksymalnie pojazdy pomieszczą 71 pasażerów. Komfort podróżującym autobusami elektrycznymi Solaris zostanie zapewniony dzięki klimatyzacji i systemowi informacji pasażerskiej. Gniazda USB umożliwią natomiast ładowanie urządzeń mobilnych w trakcie podróży, a WiFi dostęp do Internetu.

Dla zwiększenia bezpieczeństwa pasażerów, w pojazdach zamontowany będzie system prewencji kolizyjnej – Mobileye – który ostrzega kierowcę sygnałami wizualnymi i dźwiękowymi m.in. o nieplanowanym i niekontrolowanym zjechaniu z pasa ruchu.

Komentarze