Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Niemcy zamawiają 40 wodorowych autobusów. Van Hool!

infobus
03.03.2018 16:00
0 Komentarzy

Belgijski Van Hool podpisał kontrakt na dostawę 40 autobusówwodorowych z niemieckimi przewoźnikami RVK Köln oraz WSW Wuppertal.

-„To największe w Europie zamówienie na autobusy wodorowe,jakie kiedykolwiek zostało złożone. Będzie z pewnością wsparciem dlaupowszechnienia tej technologii w transporcie publicznym – powiedział prezesVan Hool, Filip Van Hool.

Zgodnie z umową – 30 pojazdów na ogniwa paliwowe trafi doKolonii, zaś pozostała dziesiątka – do Wuppertal. Dostawy rozpoczną się wiosną2019 r. Dodajmy, że po ulicach Kolonii jeżdżą już dwa wodorowe autobusy VanHoola.

-„Autobusy wykorzystujące wodorowe ogniwa paliwowe należą donajbardziej przyjaznych środowisku pojazdów dla transportu publicznego. Nietylko nie emitują zanieczyszczeń, ale są też znacznie cichsze w eksploatacji -dodaje Eugen Puderbach, szef RVK Köln.

Wszystkie pojazdy wyprodukowane zostaną w belgijskiej fabryceVan Hool – w Koningshooikt. Stamtąd do  Niemiec trafią zeroemisyjne, dwuosiowe autobusy 12metrowe Van Hool A330FC, wyposażone zarówno w ogniwa paliwowe dostarczone przez kanadyjskąfirmę Ballard, jak i baterie. Za napęd pojazdów będzie odpowiadał elektrycznysilnik Siemensa o mocy 286 KM (210 kW). Zbiorniki wodoru, mogące pomieścić 38,2kg tego paliwa, pozwolą z nawiązką na wypełnienie całodziennego rozkładu jazdyautobusów. przewidzianego na 350 km. Zużycie wodoru na 100 km wyniesie ok. 8kg.

Van Hool buduje autobusy wodorowe przeznaczone na rynekamerykański już od 2005 r., zaś na europejski – od 2007 r. Działający w autobusowejbranży od ponad 70 lat Van Hool w sumie wyprodukował już 53 pojazdy tego typu.

Komentarze