Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Nowa Sól powtarza przetarg i buduje zajezdnię

infobus
22.02.2017 09:00
0 Komentarzy

Tuż po unieważnieniu pierwszego przetargu na zakup 4 szt. autobusówmiejskich klasy MAXI, Nowa Sól uruchomiła drugie postępowanie.

Na pierwszy rzutoka wygląda identycznie jak poprzednie. Czy ponownie będziemy świadkami polskiegostarcia Solaris vs. Ursus? Wszystko wygląda na to, że tak. Natomiast brakjakikolwiek informacji co do losu pierwszego przetarg na zakup 23 pojazdów klasyMIDI może oznaczać, że lubuskie miasto mocno zastanawia się nad wyborem oferty Solarisaz Urbino 8,9 LE. Prawdopodobnie gmina poczeka na rozstrzygniecie innychprzetargów, które w przyszłości mogą przynieść jej oszczędności.

Czas na MAXI

Zgodnie z zamówieniem opublikowanym 22 lutego, gmina chce ponowniekupić 4 sztuk fabrycznie nowych niskoemisyjnych, niskopodłogowych autobusówklasy MAXI. Wymagana norma emisji spalin to Euro 6, a pojazdy mają być wyposażonew systemem zapowiadania przystanków, monitoring wizyjny, system emisjireklam oraz systemem lokalizacji.

Szacunkowa całkowita wartość zamówienia nie została podana wogłoszeniu. Nie znamy także szczegółowego SIWZ-u. Natomiast wiadomo, że wadium wynosi 50 000 PLN, a pojazdy mają miećnaklejki RPO Lubuskie 2014 ? 2020, z którego gmina otrzymała dofinansowanie nazakup taboru.

Kryteria wyboru najkorzystniejszej oferty są te same coostatnio, czyli:

  • Parametry techniczne / Waga: 40

  • Cena – Waga: 60

O tym kto przystąpi do powtórzonego przetargu na 4 autobusyklasy MAXI dowiemy się 3 kwietnia 2017 r., kiedy zaplanowano otwarcie ofert.

Historia pierwszego przetargu

Przypomnijmy, że otwarcie ofert w pierwszym przetargu MAXI wNowej Soli miało miejsce 17 lutego 2017 r. Zgodnie z oczekiwaniami o tozamówienie starło się dwóch polskich producentów: Solaris i Ursus. Obie jednakfirmy przekroczyły kwotę przeznaczoną przez zamawiającego na sfinansowaniazamówienia.

Budżet jakimi wtedy dysponowała gmina na to zadanie wynosił 3 788 400 PLNbrutto / 3 080 000 PLN netto, co daje jednostkową cenę standardowego autobusuna poziomie 947 100 PLN brutto / 770 000 PLN netto. Nie za dużo, a wręcz możnaokreślić ten poziom najniższą ceną krajową (aczkolwiek przykład Toruniapokazuje, że przy pewnych uwarunkowaniach można się w takim budżecie zmieścić).

W pierwszym podejściu konsorcjum Ursus SA i Ursus Buszaproponowało w Nowej Soli za cztery autobusy CitySmile 12 LF łączną kwotę 3926 160 PLN brutto / 3 192 000 PLN netto, co daje jednostkową cenę CS12LF napoziomie 981 540 PLN brutto / 798 000 PLN netto.

Z kolei Solaris Bus & Coach zaoferował za cztery NoweUrbino 12 sumę 4 368 960 PLN brutto / 3 552 000 PLN netto, co daje jednostkowącenę nU12 na poziomie 1 092 240 PLN brutto / 888 000 PLN netto.

Liczy się technika

Pamiętajmy, że Gmina Nowa Sól jako jednostka samorządowamusiała zastosować tutaj 60-procentowe kryterium ceny przy wyborzenajkorzystniejszej oferty. Kolejne 40% dają warunki techniczne. Tutajspodziewamy się, że obie marki wypadną podobnie – ze wskazaniem na Solarisa,który najprawdopodobniej zbierze komplet punktów za liczbę miejsc siedzących,liczbę miejsc dostępnych niskiej podłogi i za moduł rekuperacyjny. Identycznąliczbę punktów obaj producenci otrzymają za dzieloną przednią szybę, mocsilnika i sposób oczyszczania spalin. Dlatego podobnie jak w pierwszym postępowaniu, Ursus musi zaproponować niższą od Solarisa cenę, aby zebrać większą liczbę puntów w końcowym rozliczeniu.

Jakie autobusy?

Nowa Sól w zakresie pierwszego przetargu na autobusy MAXIchciała kupić pojazdy o długości od 10,5m do 12,2m i szerokości od 2,5m do2,55m o pojemności co najmniej 80 pasażerów, a w tym 28. na miejscachsiedzących. Pojazdy miały mieć dwie pary drzwi wejściowych w układzie 1-2-0 lub2-2-0, o szerokości min.1,2m oraz silniki spełniające normę Euro 6 o mocy conajmniej 180kW (ale nie większej jak 220kW) i pojemności między 6,7dm3, a 11dm3. W układzie przeniesienia napędu przewidziano automatyczną 5-stopniowąskrzynią biegów. Do tego autobusy miały być wyposażone w klimatyzacjęprzestrzeni pasażerskiej o mocy min. 28kW plus naturalną wentylację w postaciuchylnych wywietrzników dachowych i okien. Dodatkowym udogodnieniem dla pasażerówmiały być 2 ładowarki USB, zamontowane w przedziale pasażerskim. Przewidywanyzakres eksploatacji w całym okresie trwania użytkowania jednego autobusuoszacowano na ok. 0,8 mln km.

Budowa zajezdni

21 lutego ruszył kolejny transportowy przetarg Nowej Soli wramach projektu p.n. Przyjazna Komunikacja Publiczna – Centra Obsługi PasażerówNowosolskiego subObszaru Funkcjonalnego. Tym przedmiotem zamówienia jest budowazajezdni autobusowej wraz z zagospodarowaniem terenu i infrastrukturątechniczną przy rondzie Województwa Lubuskiego w Nowej Soli oraz uzyskanie w imieniu zamawiającego pozwoleniana użytkowanie inwestycji.

Najważniejsze zadania infrastrukturalne wyglądają tak:

a) budowa budynkuadministracyjno ? biurowego; powierzchnia zabudowy 235,87 m2, kubatura brutto1979,16 m3, wysokość budynku 735 cm – budynek dwukondygnacyjny,

b) budowa budynkustacji obsługi autobusów; powierzchnia zabudowy 852,26 m2, kubatura brutto6392,71 m3, wysokość budynku 760 cm, budynek wolnostojący, bez podpiwniczenia, składającysię dwóch brył ? jednokondygnacyjnej części hali napraw i myjni autobusowej okonstrukcji z jednoprzęsłowych ram blachownicowych, z dachem dwuspadowym, oraz dwukondygnacyjnejczęści, w której zlokalizowano głównie pomieszczenia socjalne i higieniczno-sanitarneprzeznaczone dla załogi,

c) budowa budynkustacji paliw; powierzchnia zabudowy 90,29 m2, kubatura brutto 362,14 m3,budynek jednokondygnacyjny+ instalacje technologiczne (paliwowa, systemtankowania bezobsługowego), wiata z dystrybutorami paliwa i tacą szczelną wrazz technologią paliwową, podziemny zbiornik paliwa o pojemności 40m3, instalacjatechnologii paliw,

d) budowa dwóchzjazdów z drogi wojewódzkiej, wewnętrznych dróg manewrowych, miejsc postojowychdla pojazdów o nawierzchni z betonu asfaltowego o łącznej powierzchni ca. 9081 m2,chodników z betonowej kostki brukowej o łącznej powierzchni ca. 1065 m2,

e) ogrodzenie terenu zajezdni systemowymipanelami kratowymi o długości łącznej ca. 525 m, bramy wjazdowe przesuwneobsługiwana za pomocą automatyki ze zdalnym sterowaniem,

Termin wykonania budowlanego zamówienia wyznaczono na 30kwietnia 2018 r. Z kolei termin składania ofert to10 marca,.

Komentarze