Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Nowe Trollino w Polsce. Po Gdyni – Tychy

infobus
10.09.2018 17:30
0 Komentarzy

Tyskie Linie Trolejbusowe przedstawiły pierwszą wizualizację zakupionych trolejbusów marki Solaris. W takich właśnie barwach nowe pojazdy zameldują się w bazie TLT.  Już w listopadzie.

Jak podkreśla TLT, przewoźnik Tychy będą trzecim miastem naświecie – po Żylinie (Słowacja) i Gdyni, które otrzyma Nowe Trollino zbudowanena nadwoziu nowej generacji Solarisa. Trzy zamówione trolejbusy te będą pracować na polskimnapędzie firmy Medcom z Warszawy z silnikiem trakcyjny, TSA o mocy 160 KW. Zainstalowane  baterie trakcyjne litowo-tytanowe umożliwiąregularną eksploatację liniową poza siecią trakcyjną, bez wpływu na parametryjazdy czy pracę ogrzewania/klimatyzacji.

Pojazdy będą dysponować miejscem siedzącym dla 29 pasażerów,w tym 8 siedzeń będzie dostępnych z niskiej podłogi. Łączna pojemność to minimum82 osoby. Dostęp na pokład ma być zapewniony dzięki trzem wejściom w układzie2-2-2. Nowe trolejbusy są wygodne i bardzo dobrze wyposażone. Nie zabraknieponadto klimatyzacji, monitoringu, a także kompletnego systemu informacjipasażerskiej, który ma być kompatybilny z rozwiązaniami już teraz stosowanymiprzez TLT. Pojazdy wyposażone zostaną też w system Śląskiej Karty UsługPublicznych.

Tak wyposażone trolejbusy mają się pojawić w Tychach w ciągumaksymalnie 10 miesięcy od podpisania umowy, czyli najpóźniej do 22 listopada. Wartododać, iż umowa między TLT a Solarisem dotyczy również tzw. autoryzacjiwewnętrznej, czyli napraw bieżących, obsługi, szkolenia kierowców, dostarczenienarzędzi. Udzielony został także długi okres gwarancji – 49 miesięcy.

Nie tylko trolejbusy

Zakup trolejbusów jest związany z projektem, jaki TLTrealizuje wspólnie z Przedsiębiorstwem Komunikacji Miejskiej.

-„Obejmuje on przebudowę zajezdni, budowę części trakcjielektrycznej, zakup ponad 50 autobusów na cng, pojazdów technicznych i jednegoautobusu elektrycznego – powiedział podczas podpisania umowy z Solarisem Andrzej Dziuba, prezydent Tychów. – Wartośćkontraktu to 163 mln zł. Zakup tych trzech trolejbusów to początek realizacjikontraktu i stanowi ważny element rozwoju TLT, obejmującego obsługiwanie tychczęści miasta, które nie posiadają trakcji.

Tak nowoczesnych pojazdów w TLT jeszcze nie ma, to swoistepołączenie elektrobusu z trolejbusem. Mają one jednak tę przewagę nadelektrobusem, że mogą poruszać się przez cały czas, gdyż ładowanie bateriinastępuje z trakcji, podczas poruszania się pojazdu.

-„Trolejbusy przeznaczone są obsługi powstającego ParkuWodnego i kursować będą na zmodyfikowanej E i nowej G – dodał MarcinRogala, prezes TLT Tychy. – Część ul. Sikorskiego nie jest wyposażona w trakcję,jednak to nie przeszkadza, bowiem nowe trolejbusy mają nowoczesne baterielitowo-tytanowe, które umożliwiają przejechanie do 20 km z włączonymiwszystkimi systemami, w tym ogrzewaniem. Nowe trolejbusy zużywają zdecydowaniemniej energii, a ponadto w momencie hamowania odzyskuje energię, któradodatkowo zasila pojazd.

Obecne tabor TLT liczy 21 pojazdów, w tym 15 z zasilaniembateryjnym. Jednak jest to zasilanie awaryjne, które umożliwia przejechanie 2-3km. Tak więc nowe pojazdy stwarzają zupełnie nowe możliwości.

Komentarze