Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Nowy Sącz z nowym dworcem i planami zakupu 30 autobusów

infobus
12.04.2017 15:54
0 Komentarzy

MPK Nowy Sącz zaprezentowało projekt nowego dworcaautobusowego. Równolegle poinformowano o przygotowaniach do zakupu taboru w liczbie ok. 30 szt. Mają to być zarówno pojazdy z silnikami diesla,jak i napędem elektrycznym.

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Nowym Sączuprzygotowuje się do realizacji projektu pn. „Rozbudowa niskoemisyjnego systemutransportu publicznego aglomeracji sądeckiej”z działania 4.5 Niskoemisyjny transport miejski. Zadanie planowane jestna lata 2017-2019, a szacowana wartość projektu wynosi: 61 736 353,00 zł.Oprócz zakupu nowoczesnego taboru autobusowego, spełniającego najwyższe normyemisji spalin, planowana jest również budowa nowego dworca autobusowego przyul. Kolejowej, wraz z infrastrukturą do obsługi podróżnych korzystających ztransportu zbiorowego.

Nowy dworzec – nowy tabor

– „To kolejna inwestycja, która wpłynie na poprawę i jakośćkomunikacji w Nowym Sączu, a jednocześnie podniesie komfort i standardy obsługiosób korzystających z komunikacji zbiorowej, zapewnianej przez MPK – mówiprezydent miasta, Ryszard Nowak. – Nie mam żadnych wątpliwości, że nowy dworzec MPKprzy ulicy Kolejowej jest potrzebny, tym bardziej, że pełni ważną funkcję węzłaprzesiadkowego – dodaje prezydent. – Pamiętajmy, że nowoczesny transport, torównież dbałość o środowisko, dlatego w ramach planowanego projektu zakupionezostaną nowoczesne niskoemisyjne autobusy, w tym również bezemisyjne pojazdy onapędzie elektrycznym – podkreśla Ryszard Nowak.

Jak zaznacza prezes MPK Nowy Sącz,  Andrzej Górski, przygotowany projektnowego dworca pokazuje, że będzie to nowoczesny i funkcjonalny budynek.

– „Będązadaszone perony autobusowe, infrastruktura techniczna z instalacjami iurządzeniami zapewniającymi wszechstronny komfort obsługi pasażerów – komentujeAndrzej Górski. – Dwukondygnacyjny budynek o podstawie trójkąta, powiązany będzie z pełnym zadaszeniemperonów, w którym zostaną zastosowane duże świetliki dachowe doświetlające pasyruchu komunikacji kołowej.

Prezes dodaje również, że w ramach projektu zastaniewykonana nowa nawierzchnia ulicy, peronów i ciągów pieszych z wykorzystaniemnawierzchni bitumicznej oraz kostek betonowych.

Dworzec w liczbach

Powierzchnia całkowita budynku dworcowego to 641,80 m2. Naparterze budynku zaplanowana jest przestronna poczekalnia dla pasażerów(wyposażona w tablice dynamicznej informacji, biletomat), Punkt Obsługi Klientaoraz publiczna toaleta. Pozostała powierzchnia parteru zostanie przeznaczona nalokale usługowo-handlowe. Kondygnacja pierwszego piętra, do której dostępumożliwi przestronna klatka schodowa wraz z windą, wykorzystana będzie dlapotrzeb MPK (monitoring, pomieszczenie techniczne, poczekalnia dla kierowców)oraz obsługi petentów. Obiekt dworcowy w pełni przystosowany dla osób niepełnosprawnych.

Przebudowa dworca ma na celu zapewnienie funkcjonalnegopłynnego ruchu komunikacyjnego i bezpiecznego punktu przesiadkowego dlapasażerów. Projekt został wykonany przez firmę MERiTUM PROJEKT z Katowic,której właścicielem jest mgr inż. MarekMyrcik, natomiast projektantami wiodącymi są dr hab. inż. arch. BogusławAndrzej Szuba i mgr inż. arch. Robert Futerhendler.

Komentarze