TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Nowy Urbino 12 wjechał do Poznania. Początek dostaw
INFOBUS.PL - Opublikowano: 10.01.2019 17:00:23 1 komentarz
fot. Marcin Nader, poznanskie-autobusy.pl

Do Poznania przyjechały już dwa Nowe Urbino 12. Łącznie Solaris przekaże MPK 19 autobusów tego typu. Będzie to finał wartego prawie 51 mln PLN brutto kontraktu na dostawę łącznie 37 pojazdów.

Do Poznania przyjechały już dwa Nowe Urbino 12. Łącznie Solaris przekaże Miejskiemu Przedsiębiorstwu Komunikacyjnemu 19 autobusów tego typu. Będzie to finał wartego prawie 51 mln PLN brutto kontraktu na dostawę łącznie 37 pojazdów.

Przypomnijmy, że chodzi o umowę między Solarisem a poznańskim MPK, którą podpisano we wrześniu 2017 r. Kontrakt opiewał na 50 844 812,58 PLN brutto. Za te pieniądze w Poznaniu miało się pojawić 37 autobusów- 19 standardowych i 18 przegubowy. Cena jednostkowa za Nowego Urbino 12 dla MPK wyniosła 934 662 PLN netto, natomiast za przegubowego "jamnika" 1 309 926 PLN netto.

Dostawy Nowych Urbino 18 rozpoczęły się pod koniec wakacji. Pisaliśmy o tym tutaj. Z kolei solówki miały trafić do Poznania jako ostatnie. Dwa nU12 właśnie został dostarczone MPK. Pod względem wyposażenia- choć o tym na razie ogólnie- nie ustępują swoim dłuższym braciom.

Dostęp na pokład tych w pełni niskopodłogowych "jamnikom" jest możliwe dzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2. Solaris zastosował drzwi firmy Ventura. Zgodnie wymogami obowiązującymi od kilku lat wymogami poznańskiego MPK drugie i trzecie drzwi są odskokowe-przesuwne, a jedynie pierwsze otwierają się do środka.

W dwunastometrowych Solarisach postawiono na ekonomiczną kompletację napędu. Serce stanowi niespełna siedmiolitrowy silnik Cummins ISB6.7E6 280B. To niespełna siedmiolitrowa jednostka napędowa o mocy 204 kW i 1082 Nm maksymalnego momentu obrotowego, naturalnie spełniająca normę Euro 6. Zblokowano ją z automatyczną skrzynią biegów ZF 6AP1200B.

Jednak downsizingowy komplet to nie wszystko. Solarisy posiadają system rekuperacji. Energia kinetyczna, która w trakcie hamowania odzyskowego jest przekształcana w energię elektryczną pozwala pozyskać dodatkową moc, którą można wykorzystać np. do zasilania SIP. Powinno to zapewnić kilkuprocentowe oszczędności w zużyciu paliwa a także wydłużyć żywotność akumulatorów.

Marka Solaris jest poznaniakom doskonale znana. Zgodnie z przyjętymi standardami, pojazdy zostały wyposażone w bogaty SIP, system liczenia pasażerów, oszczędne oświetlenie LED-owe. W nowych autobusach są także porty USB, dzięki którym można naładować urządzenia mobilne, a od pewnego czasu takie ładowarki są już u poznańskim standardem.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
MPK Poznań
Solaris
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.