Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Nowy Urbino 18 dotarł do Krakowa

infobus
23.06.2017 13:43
0 Komentarzy

Do Miejskiego PrzedsiębiorstwaKomunikacyjnego w Krakowie dotarły już pierwsze Nowe Urbino 18. W sumieprzewoźnik nabędzie w formie siedmioletniego leasingu 77 pojazdów tego typu.Wartość kontraktu to prawie 121 mln zł netto.

Przetarg, który ostateczniepadł łupem Solarisa i PKO Leasing krakowskie MPK ogłosiło w drugiej połowielipca ubiegłego roku. Przewoźnik zdecydował się pierwszy raz na pozyskanienowych autobusów w formie leasingu. 77 fabrycznie nowych, bogato wyposażonych iw pełni niskopodłogowych przegubowców miało być spłacanych przez siedem lat odmomentu przekazania ich krakowskiej spółce. Z momentem uiszczenia ostatniejraty leasingowej pojazdy staną się własnością przewoźnika.

Nowe Urbino 18, które kilkadni temu zaczęły docierać do Krakowa spełniają wszystkie wymagania MPK.Szczegółowo pisaliśmy o nich tutaj. Autobusy umożliwiają podróż ok. 145pasażerom. 40 osób ma zagwarantowane podróżowanie na fotelach typu Ster 8MUUltra Light. 16 siedzeń jest dostępnychz niskiej podłogi. Jako ciekawostkę należy uznać zastosowanie pierwszy raz wNowym Urbino 18 układu „prezesowskiego” na prawym przednim nadkolu. Na pokładautobusu można się dostać dzięki czterem wejściom w układzie 2-2-2-2.

Nowe nabytki krakowskiego MPKsą napędzane silnikami diesla spełniającymi normę Euro 6. Jednostka napędowa toDAF MX-11. Ma ona 10,8 l pojemności skokowej, moc 369 KM i osiąga 1600 Nmmaksymalnego momentu obrotowego. Zblokowaną ją z automatyczną sześciobiegowąskrzynią biegów typu ZF Ecolife.

Naturalną wentylację zapewnia11 przesuwnych okien oraz umieszczone nad sufitem wentylatory nadmuchowe. Przestrzeńpasażerska jest klimatyzowana przy pomocy dwóch urządzeń, najprawdopodobniejprodukcji firmy Spheros. Kierowca ma do dyspozycji niezależną klimatyzacjękabiny.

Dodatkowe udogodnienia tomonitoring oraz gniazdka USB. Autobusy przystosowano do montażu automatówbiletowych. System informacji pasażerskiej oparto na rozwiązaniach mieleckiejfirmy R&G. Składa się on z czterech zewnętrznych wyświetlaczy diodowych owysokiej rozdzielczości oraz trzech wewnętrznych tablic LCD. Dwie są o przekątnej23″ i umiejscowiono je tuż przed przednim zwisem oraz za przegubem. Ostatnia 38″(tzw. „e-korale”) została zamontowana po prawej stronie między pierwszymi adrugimi drzwiami. Nie zabrakło oczywiście głosowych zapowiedzi przystanków.

MPK Kraków jest obecnie największymużytkownikiem pojazdów z rodziny Nowego Urbino. Przypomnijmy, że w ubiegłymroku przewoźnik odebrał 60 egzemplarzy jego standardowej wersji. W tym rokudojedzie do Krakowa jeszcze 20 elektrobusów z tej serii. Będzie to 17 sztukNowego Urbino 12 electric oraz trzy elektryczne „osiemnastki”. Łącznie pozakończeniu wszystkich dostaw spółka będzie dysponowała 157 pojazdami z nowej odsłonypopularnych „jamników”.

Komentarze