Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Nowy Urbino 18 pojawi się w Lublinie?

infobus
01.06.2017 10:29
0 Komentarzy

Dodziś Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie czekał na oferty w przetargu na dostawę dziewięciuautobusów klasy mega. Wpłynęła jedna. Przekracza ona kosztorys o niecoponad 2,3 mln zł brutto.

Oprzetargu, który lubelski zarządca komunikacji miejskiej ogłosił 19 kwietnia pisaliśmytutaj. Przypomnijmy, że urzędnicy postawili wysokie wymagania dla dostawcydziewięciu całkowicie niskopodłogowych przegubowców. Muszą to być pojazdy zsilnikami na olej napędowy, które spełnią normę Euro 6. Jednostki o pojemnościskokowej co najmniej 10,5 l i mocy 240 kW muszą osiągać przynajmniej 1400 Nmmaksymalnego momentu obrotowego. Zostaną zblokowane z automatycznymi skrzyniamibiegów z hydraulicznym zwalniaczem oraz przełożeniami, które muszą być dobranepod kątem zmniejszenia zużycia paliwa. Dodatkowo w celu osiągnięcia jaknajmniejszego zużycia energii ZTM zalecał montaż na dachach autobusów panelifotowoltaicznych.

Pojazdyumożliwią podróż przynajmniej 140 pasażerom, w tym minimum 40 na miejscachsiedzących. Nie mniej niż 14 foteli ma być dostępnych bezpośrednio z niskiejpodłogi. Wejście na pokład będzie możliwe dzięki czterem wejściom w układzie2-2-2-2, każde o prześwicie minimum 1200 mm.

Autobusybędą bardzo bogato wyposażone. Nie zabraknie klimatyzacji przestrzenipasażerskiej oraz kabiny kierowcy. Pojazdy będą wyposażone w bogaty systeminformacji pasażerskiej, który będzie się składał m.in. z diodowychzewnętrznych wyświetlaczy o wysokiej rozdzielczości, wewnętrznych tablic LCD38″ (popularne „e-korale”) oraz głosowych zapowiedzi przystanków. Urzędnicywymagali także montażu gniazdek USB oraz automatu biletowego z możliwościąpłatności bilonem oraz kartą.

Naoferty ZTM czekał do dziś. Wpłynęła jedna. Urzędnicy na zakup dziewięciuprzegubowców zamierzali wydać maksymalnie 13 837 500 zł brutto (11 250 000 złnetto). Otrzymali jedną propozycję, którą przedstawił Solaris. Opiewa ona na 16151 130 zł brutto, co daje cenę nieco ponad 1,459 mln zł netto za jedenegzemplarz Nowego Urbino 18. To o ok. 200 tys. zł więcej w porównaniu z jednostkowąwyceną urzędników.

Cena,którą zaproponował Solaris wynika zapewne z wysokich wymagań ZTM w zakresiewyposażenia autobusów oraz warunków gwarancji. Jaka zatem będzie decyzjalubelskich urzędników?

Możliwe,że unieważnienie postępowanie nie będzie konieczne, gdyż oszczędności pojawiłysię w innym z prowadzonych obecnie przetargów. Mowa o zakupie 15 trolejbusówklasy maxi. Wczoraj ZTM ogłosił zwycięstwo Ursusa, który zaoferował realizacjędostaw pojazdów w bardzo atrakcyjnej cenie. To nieco ponad 34 mln zł brutto, codaje cenę jednostkową 1,847 mln zł netto.

Wtoku jest także inny przetarg na zakup taboru. Do 9 czerwca urzędnicy czekająna oferty w dwuczęściowym postępowaniu na dostawę ośmiu autobusów klasy maxioraz sześciu typu mega. Czy w tym przypadku będziemy mieli do czynienia zwiększą konkurencją. Można śmiało przypuszczać, że przynajmniej w pierwszymzadaniu na pewno.

Komentarze