Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Od 2029 roku Kalifornia chce mieć tylko elektryczne autobusy

infobus
05.08.2020 07:00
0 Komentarzy

Idąc w ślady Kalifornii, 14 stanów zelektryfikuje samochody dostawcze oraz autobusy.

Celem decyzji ma być jeden z największych w USA planów redukcji szkodliwego zanieczyszczenia powietrza mającego związek z emisją spalin z napędów dieslowych.

Stany, które zdecydowały się – podobnie jak wcześniej Kalifornia – podjąć zobowiązanie elektryfikacji pojazdów wykorzystywanych do przewożenia ładunków towarowych oraz używanych w transporcie publicznym, to Connecticut, Colorado, Hawaje, Maine, Maryland, Massachusetts, New Jersey, Nowy Jork, Karolina Północna, Oregon, Pensylwania, Rhode Island, Vermont i Waszyngton.

W czerwcu kalifornijska rada CARB zajmująca się sprawami nadzoru nad walką z problemem zanieczyszczenia powietrza ogłosiła, że wszystkie komercyjnie wykorzystywane pojazdy ciężarowe i półciężarowe do 2045 roku muszą osiągnąć zerowy poziom emisji. Wcześniej, w 2018 roku stan Kalifornia zarządził z kolei, że wszyscy operatorzy przewozów osobowych od 2029 roku zobowiązani są korzystać wyłącznie z autobusów elektrycznych.

Deklaracja złożona przez 14 stanów oraz Kalifornię nie jest prawnie wiążąca. Kalifornia jednak od dawna była liderem w zakresie promocji pojazdów napędzanych czystą energią – zwraca uwagę serwis The Verge. Pierwsze inicjatywy promujące pojazdy elektryczne w tym stanie pojawiały się już w latach 90. ubiegłego wieku.

Nad pojazdami elektrycznymi pracują obecnie wszystkie wiodące koncerny motoryzacyjne takie jak Daimler czy Volvo, a także firmy Tesla oraz chiński BYD. Samochody elektryczne produkują również start-upy Chanje, Arrival, Nikola i Rivian (który obecnie realizuje dostawę 100 tys. elektrycznych półciężarówek dla koncernu Amazon). (PAP)

Komentarze