TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Oferty Marco Polo, LZ, Michalczewski, DLA w Kobierzycach
InfoBus.pl - Opublikowano: 17.05.2017 15:43:48 2 komentarze
Oferty Marco Polo, LZ, Michalczewski, DLA w Kobierzycach

Spore zainteresowanie najnowszym przetargiem w Kobierzycach na 10-letnią obsługę gminnej komunikacji na liniach nr 812, 852, 862, 862R, 872, 882, 892 oraz N62 - we wszystkie dni tygodnia. W gę wchodzi też zakup 12 nowych autobusów.

Wybrany przewoźnik ma m.in. prowadzić sprzedaży biletów przejazdowych oraz dokonywać kontroli dokumentów przewozu osób lub bagażu. Kobierzyce wymagają też, aby przewoźnik dysponował flotą składającą się z:

  • 10 autobusów liniowych: 4 autobusy typu A (klasa MAXI), 6 autobusów typu B (klasa MIDI);

  • 2 autobusów rezerwowych: 1 autobus typu A, 1 autobus typu B.

Dodatkowo wszystkie autobusy "B" muszą posiadać hak holowniczy przystosowany do zamontowania przyczepki rowerowej. Do obsługi linii rowerowej wymagane jest posiadanie dwóch, nowych przyczepek rowerowych, przystosowanych do przewozu 20 rowerów. Każda z nich ma mieć plandekę osłaniającą całą przyczepkę oraz zabezpieczenie przewożonego roweru przed kradzieżą lub wypadnięciem podczas jazdy autobusu. Kolor przyczepy - zielony.

Marco Polo, LZ, Michalczewski, DLA

120 miesięczny okres świadczenia usługi  oraz szacunkowa wartość kobierzyckiego kontraktu na poziomie 13 043 000 EUR netto / ok. 54 780 000 PLN netto spowodowały wysoką frekwencję wśród oferentów. 10 maja 2017 r. miało miejsce otwarcie ofert. Łącznie Gmina Kobierzyce otrzymała cztery propozycje od:

  • Konsorcjum Bus Marco Polo Wratislavia 1992 (Bus Marco Polo, Sevibus) na sumę 37894112,28 PLN brutto, stosując stawki za wzkm (A) na poziomie 3,50 zł i (B) – 3,20 zł. Część waloryzowana stawki za 1 wzkm wynosi 0%, część waloryzowanej stawki podlegająca waloryzacji paliwa 50%; część waloryzowanej stawki podlegająca waloryzacji inflacji to 50%.

  • Konsorcjum LZ (LZ, PKS Południe) na sumę 69942417,60 PLN brutto, stosując stawki za wzkm (A) na poziomie 5,29 zł i (B) – 5,29 zł. Część waloryzowana stawki za 1 wzkm wynosi 100%, część waloryzowanej stawki podlegająca waloryzacji paliwa 25%; część waloryzowanej stawki podlegająca waloryzacji inflacji to 75%.

  • Michalczewski Radom na sumę 43948557,61 PLN brutto stosując stawki za wzkm (A) na poziomie 4,33 i (B) – 3,40 zł. Część waloryzowana stawki za 1 wzkm wynosi 30%, część waloryzowanej stawki podlegająca waloryzacji paliwa 80%; część waloryzowanej stawki podlegająca waloryzacji inflacji to 20%.

  • DLA Wrocław na sumę 44478393,25 PLN brutto stosując stawki za wzkm (A) na poziomie 3,57 i (B) – 3,57 zł. Część waloryzowana stawki za 1 wzkm wynosi 57%, część waloryzowanej stawki podlegająca waloryzacji paliwa 52,7%; część waloryzowanej stawki podlegająca waloryzacji inflacji to 47,3%.

Kobierzycki budżet

Kwota przeznaczona przez gminę na sfinansowanie zamówienia wynosi 54 389 310 PLN brutto. To oznacza, że wszystkie oferty – poza LZ – zmieściły się w budżecie. Najbliżej zwycięstwa są wrocławskie firmy Bus Marco Polo i Sevibus, które zaproponowały zarówno najniższe stawki za wzkm, jak i najniższą waloryzację stawki.

Pamiętajmy, że Kobierzyce przyjęły tylko jedno kryterium wyboru najkorzystniejszej oferty –  najniższą cenę. Rolę technicznych kryteriów pełni szczegółowa lista wymogów dotyczących zaoferowanych autobusów – m.in.niska podłoga, norma spalin Euro 6, konkretna szerokość drzwi czy średnica kół 22,5 cala. Poniżej prezentujemy wybrane parametry techniczne i wyposażenie kobierzyckich autobusów.

Jakie autobusy wybierze konsorcjum Bus Marco Polo? Teoretycznie ulubiona marka wrocławskich, prywatnych przewoźników - czeski SOR - jest wykluczona przez kobierzycki SIWZ, dlatego firmy będą musiały poszukać innych nowych i ekonomicznych pojazdów. Naszym zdaniem ich wybór padnie albo na markę MAZ albo na Autosan, lub też na mix obu tych marek.

Na koniec przypomnijmy, że aktualnie linie w Kobierzycach obsługuje lokalna firma Bus Marco Polo Wratislavia 1992, w ramach zlecania z wolnej ręki, z terminem do końca 2017 r. (liniowy przetarg miał się odbyć już rok temu, ale gmina zapomniała go zaanonsować z rocznym wyprzedzeniem). Czekamy teraz na wybór najkorzystniejszej oferty.

Parametr autobusu

Typ autobusu

A

B

Długość, co najmniej

11,5

9,5

Pojemność

Liczba miejsc ogółem co najmniej

75

55

Liczba miejsc siedzących łącznie z kierowcą (miejsce siedzące dla 1,5 osoby będzie liczone jako pojedyncze) co najmniej

30

25

Liczba miejsc przeznaczonych na wózek dla osoby z niepełnosprawnością lub na wózek dla dziecka,

.

2

1

Wnętrze autobusu: poszycia ścian, sufit, szyby, ścianki osłonowe przy drzwiach, obudowa silnika, nadkola, elementy foteli pasażerskich inne elementy muszą być zabezpieczone przed wymalowaniami graffiti

Liczba drzwi przeznaczonych dla pasażerów co najmniej

2

2

Wymiary drzwi:

drzwi przy kierowcy ? jedno- lub dwuskrzydłowe o szerokości efektywnej co najmniej

600 mm

drzwi przy miejscu przeznaczonym na wózek dla osoby zniepełnosprawnością i na wózek dla dziecka ? dwuskrzydłowe o szerokości efektywnej co najmniej

1200 mm

Podłoga

Poziom podłogi obniżony (max 350 mm nad poziom drogi) w całym przedziale pasażerskim (bez stopni między poszczególnymi częściami tego przedziału). Dopuszcza się zamontowanie siedzeń na podwyższeniach, jeżeli wymagają tego względy technologiczne konstrukcji autobusu.

Autobus wyposażony w sprawny układ "przyklęku" (tzn. w funkcję zmniejszania różnicy wysokości między podłogą autobusu a poziomem drogi), ułatwiającą pasażerom wsiadanie i wysiadanie.

Przy drzwiach naprzeciwko miejsca przeznaczonego na wózki - pochylnia (podest wysuwany), umożliwiająca wjazd i wyjazd wózka

Siedzenia: typu miejskiego atestowane, ergonomiczne, wykonane z tworzywa sztucznego na szkielecie stalowym, wyklejone wykładziną tapicerowaną, odporne na ścieranie i zabrudzenia, łatwe do utrzymania czystości, z uchwytami dla pasażerów od strony przejścia

Ogumienie: opony jednakowej konstrukcji (jednego producenta i typu) o wewnętrznej średnicy (średnicy felgi) 22,5 cala, radialne, bezdętkowe, homologowane według Regulaminu nr 54 Europejskiej Komisji Gospodarczej (EKG)

Klasa emisji hałasu i czystości spalin: EURO-6

Klimatyzacja całopojazdowa (wspólna dla przedziału pasażerskiego i kabiny kierowcy) z systemem szybkiego odparowania i osuszania przedniej szyby autobusu

Tablice kierunkowe zewnętrzne i wewnętrzne LED:

System monitoringu wizyjnego

Kasa fiskalna

Bezprzewodowe podłączenie do internetu (Wi-Fi)

Urządzenia niezbędne do funkcjonowania systemu automatycznej kontroli punktualności muszą realizować co najmniej następujące funkcje:

rejestrowanie automatyczne godzin odjazdów z przystanków kontrolnych,

aktualizowanie baz danych,

eksportowanie danych źródłowych w formie umożliwiającej generowanie statystyk



Sprawdź też:
linie
UG Kobierzyce
Marco Polo
LZ
Michalczewski
DLA
  • Brawo Ja – 17.05.2017

    To jakieś jaja, wrocławscy prywaciarze przeginają. Jeśli w przetargu nie było wymagane B1 to pasażerowie niech się lepiej uczą ukraińskiego. 3,50? 3,20? To przecież nie raz taxi jeżdżą w takich cenach, a nie autobusy!

  • :)) – 18.05.2017

    Ale przychód z biletów trafia do kasy wykonawcy, a to znacząco podnosi stawke. Lazar(PKS Południe) chyba tego nie doczytał, dając taką kosmiczną stawkę.

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.