TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Opole wie, gdzie pojadą elektryczne autobusy
InfoBus.pl - Opublikowano: 12.02.2020 13:00:41
Opole wie, gdzie pojadą elektryczne autobusy ; fot,. UM Opole

Po podpisaniu umowy z CUPT na dofinansowanie zakupu 5 autobusów elektrycznych klasy MAXI, Opole podjęło decyzję, gdzie będą jeździć te ekologiczne pojazdy. Na jednej linii.

Po podpisaniu umowy z CUPT na dofinansowanie zakupu 5 autobusów elektrycznych klasy MAXI, Opole podjęło decyzję, gdzie będą jeździć te ekologiczne pojazdy. Na jednej linii.

Przypomnijmy - w styczniu br. prezydent Opola Arkadiusz Wiśniewski podpisał umowę z Centrum Unijnych Projektów Transportowych (CUPT) na dofinansowanie zakupu 5 niskopodłogowych autobusów elektrycznych klasy MAXI. Każdy z nich będzie miał co najmniej 75 miejsc pasażerskich.

Strategiczna linia 25

Pojazdy będą się poruszać tylko po jednej linii MZK. Wszystkie zakupione elektrobusy pojawią się na linii nr 25. To trasa, która funkcjonuje od stycznia 2017 roku. Poruszające się po niej autobusy zapewniają dojazd do celów podróży takich jak Szpital Wojskowy, Dworzec Główny, Szpital Wojewódzki, Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego, Politechnika Opolska (Sosnkowskiego), Uniwersytet Opolski (z tyłu ul. Katowickiej), Urząd Miasta, Urząd Wojewódzki, Urząd Marszałkowski czy Szpital MSWiA.

Układ trasy linii 25 zapewnia też możliwość bezpośredniego dojazdu do Szpitala Wojewódzkiego przy ul. Katowickiej ze wszystkich części os. Armii Krajowej, Dworca Głównego, Wyspy Pasieki, Przedmieścia Odrzańskiego, Zaodrza, Szczepanowic oraz Wójtowej Wsi.

Autobus na tej trasie kursują codziennie, w dni robocze co 30 minut, a weekendy co 90 minut.

Zaplanowana infrastruktura

MZK Opole zaplanowało, że w trakcie dnia autobusy będą doładowywane podczas każdej wizyty na przystanku Prószkowska – Politechnika – Pętla, gdzie powstanie pantografowa stacja szybkiego ładowania o mocy 300 kW. Ładowanie potrwa kilkanaście minut, co pozwoli na takie uzupełnienie energii, aby autobus wykonał kolejny kurs.

Jak informuje przewoźnik, pojemność akumulatorów zaplanowana została z zapasem, aby w skrajnie niekorzystnych warunkach (godziny szczytu, mróz) realizacja kursu nie była zagrożona.

Po zakończeniu wszystkich kursów w ciągu dnia autobusy wrócą na zajezdnię i w nocy będą ładowane do pełna na tamtejszej stacji ładowania. W nowoczesnej zajezdni MZK staną 3 dwustanowiskowe ładowarki typu plug-in o mocy 120 kW każda.

Elektrobusowy timing

Autobusy powinny pojawić się na ulicach Opola w drugiej połowie 2021 r. Wartość całego projektu to ok. 20 mln zł, dofinansowanie wynosi ok. 14 mln, czyli 85 proc.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
linie
elektrobus
MZK Opole
CUPT
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.