Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Opole wie, gdzie pojadą elektryczne autobusy

infobus
12.02.2020 11:00
0 Komentarzy

Po podpisaniu umowy z CUPT na dofinansowanie zakupu 5 autobusówelektrycznych klasy MAXI, Opole podjęło decyzję, gdzie będą jeździć te ekologicznepojazdy. Na jednej linii.

Przypomnijmy – w styczniu br. prezydent Opola ArkadiuszWiśniewski podpisał umowę z Centrum Unijnych Projektów Transportowych (CUPT) nadofinansowanie zakupu 5 niskopodłogowych autobusów elektrycznych klasy MAXI. Każdyz nich będzie miał co najmniej 75 miejsc pasażerskich.

Strategiczna linia 25

Pojazdy będą się poruszać tylko po jednej linii MZK. Wszystkiezakupione elektrobusy pojawią się na linii nr 25. To trasa, która funkcjonujeod stycznia 2017 roku. Poruszające się po niej autobusy zapewniają dojazd do celówpodróży takich jak Szpital Wojskowy, Dworzec Główny, Szpital Wojewódzki,Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego, Politechnika Opolska (Sosnkowskiego),Uniwersytet Opolski (z tyłu ul. Katowickiej), Urząd Miasta, Urząd Wojewódzki,Urząd Marszałkowski czy Szpital MSWiA.

Układ trasy linii 25 zapewnia też możliwość bezpośredniegodojazdu do Szpitala Wojewódzkiego przy ul. Katowickiej ze wszystkich części os.Armii Krajowej, Dworca Głównego, Wyspy Pasieki, Przedmieścia Odrzańskiego,Zaodrza, Szczepanowic oraz Wójtowej Wsi.

Autobus na tej trasie kursują codziennie, w dni robocze co30 minut, a weekendy co 90 minut.

Zaplanowana infrastruktura

MZK Opole zaplanowało, że w trakcie dnia autobusy będądoładowywane podczas każdej wizyty na przystanku Prószkowska – Politechnika –Pętla, gdzie powstanie pantografowa stacja szybkiego ładowania o mocy 300 kW. Ładowaniepotrwa kilkanaście minut, co pozwoli na takie uzupełnienie energii, aby autobuswykonał kolejny kurs.

Jak informuje przewoźnik, pojemność akumulatorów zaplanowanazostała z zapasem, aby w skrajnie niekorzystnych warunkach (godziny szczytu,mróz) realizacja kursu nie była zagrożona.

Po zakończeniu wszystkich kursów w ciągu dnia autobusy wrócąna zajezdnię i w nocy będą ładowane do pełna na tamtejszej stacji ładowania. W nowoczesnejzajezdni MZK staną 3 dwustanowiskowe ładowarki typu plug-in o mocy 120 kWkażda.

Elektrobusowy timing

Autobusy powinny pojawić się na ulicach Opola w drugiejpołowie 2021 r. Wartość całego projektu to ok. 20 mln zł, dofinansowanie wynosiok. 14 mln, czyli 85 proc.

Komentarze