TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Ostatnie takie Volvo B10MA. W Szczecinie
- Opublikowano: 10.01.2019 09:45:52
Szczecin pożegna ostatnie Volvo B10MA; fot. A. Lulek

W piątek, 11 stycznia, w imieniu Szczecińskiego Przedsiębiorstwa Autobusowego Klonowica zapraszamy na ostatnią podróż ostatnim szczecińskim przegubowcem typu Volvo B10MA.

W imieniu Szczecińskiego Przedsiębiorstwa Autobusowego Klonowica zapraszamy na ostatnią podróż ostatnim szczecińskim przegubowcem typu Volvo B10MA. W piątek, 11 stycznia. Potem pojazd trafi do muzeum na zasłużoną emeryturę.

Wyprodukowane w 1994 i 1995 roku autobusy Volvo B10MA przypłynęły ze Szwecji promem. Do SPAK Szczecin trafiło 40 sztuk takich pojazdów. Dodatkowo kolejne 40 sztuk autobusów, Volvo dostarczyło w 1998 roku i te z kolei zostały wyprodukowane w fabryce we Wrocławiu, a trafiły do SPAD Szczecin.

"Dąbie" zdążyło już wycofać wszystkie swoje Volvo z wysoką podłogą. Z kolei "Klonowica" dłużej eksploatowało swoje egzemplarze. Ostatni z nich właśnie idzie na zasłużoną emeryturę, a w najbliższy piątek pojazd odbędzie swój pożegnalny kurs liniowy.

Będzie to nie tylko pożegnanie Volvo B10MA w Szczecinie, ale także pożegnanie ostatniego liniowego autobusu z wysoką podłogą w miejskich spółkach (nie licząc SPPK, które eksploatuje jeszcze wysokopodłogowe MANy) i ostatniego przegubowego autobusu marki Volvo w szczecińskiej komunikacji (pozostałe przegubowe Volvo, które posiada SPAK Szczecin – 3 sztuki – przeznaczone są na sprzedaż). Od 12 stycznia w SPAK Szczecin pozostaną w eksploatacji wyłącznie autobusy marki Solaris i MAN.

Miliony pasażerów

Na jego liczniku widnieje imponująca liczba 1 630 000 przejechanych kilometrów. Data pierwszej rejestracji autobusu to 17.08.1995. Od tego dnia pojazd o numerze bocznym 1571 przewiózł miliony pasażerów. Do dnia dzisiejszego posiada on stare, charakterystyczne barwy miejskie – jest pomalowany na biało z pasami bordowo-grantowymi.

Wymiary zasłużonego staruszka to: 18,0 m długości, 2,50 m szerokości i 3,10m wysokości. Ilość miejsc: 132, miejsca siedzące: 42 - chociaż że jego pojemność bywała większa. Typ silnika: THD 102KB, pojemność 9,6 l, moc maksymalna 209 kW, norma spalania Euro 1.

Do Muzeum!

- Chętnych, aby towarzyszyć przyszłemu emerytowi w ostatniej drodze zapraszamy na kurs, który planowany jest w najbliższy piątek - mówi Hanna Pieczyńska, rzecznik prasowy SPAK Szczecin. - Volvo B10M (jako linia 75, brygada 12) o godzinie 8:04 wyruszy z Krzekowa w kierunku Dworca Głównego i o 9:12 wróci na Krzekowo. Stamtąd pojedzie już na zajezdnię autobusową przy ulicy Klonowica, gdzie nastąpi oficjalne przekazanie tablic do nowej hybrydy.

Po wymontowaniu kasowników autobus przekazany zostanie do Muzeum Techniki i Komunikacji.

Hybrydy za Volvo

Koniec eksploatacji Volvo jest związany bezpośrednio z dostawą 16 nowych Solarisów Urbino 18 Hybrid dla SPAK Szczecin. Autobusy przyjechały do miasta w listopadzie i grudniu ubiegłego roku i już wożą mieszkańców na liniach.

To nie koniec zmian w taborze autobusowym w Szczecinie. Przypomnijmy, że już w lutym do SPAK Szczecin przyjadą kolejne nowe autobusy. Tym razem będą to 3 sztuki Nowego Urbino 18. Z kolei na początku 2020 roku miasto wzbogaci się o 11 nowych solowych autobusów marki Ursus z napędem elektrycznym. Te autobusy również trafią do SPAK Szczecin.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
oldtimer
Volvo
SPAK Szczecin
  • Anh Minh Nguyen – 10.01.2019

    A w Swarzędz? :)

  • Michał Kwietniak – 10.01.2019

    W Swarzędzu jedyny egzemplarz nie został jeszcze formalnie wycofany. ;) Błąd w artykule - to nie są ostatnie Volvo w szczecińskiej komunikacji - SPAD ma jeszcze kilka używanych 7700/7700A - proszę poprawić!

  • Mateusz Mietlewski – 10.01.2019

    Jestem ciekaw kiedy swój żywot skończy MAN 1001 ... Chyba nigdy 😂😂😂

  • Kamil Nowakowski – 10.01.2019

    w Olsztynie pamiętam, wersja demonstracyjna została zakupiona przez MPK, w sumie była najlepsza niż seryjne wozy ;)

  • Marcin Czauek – 10.01.2019

    Uwielbialem dzwiek tych autobusow ;c

  • Mateusz Olesik – 10.01.2019

    Irionia, Szczecin był jednym z pierwszych miast które pozbyło się Ikarusów. Właśnie na rzecz Volvo B10MA ;)

  • Sławomir Gugała – 10.01.2019

    Nie długo będą do kupienia z Warszawy SU 18 2005-2006.Najlepiej wejść na mza.waw.pl

  • Marcin Drabik – 10.01.2019

    We wrocławiu pożegnaliśmy je ze 3 lata temu

  • Peter Kaminski – 10.01.2019

    Łódź pożegnała już kilka lat temu, ale nowsze B10L/LA

  • Rafał Łagodzki – 10.01.2019

    Bez sensu w Polsce nic się nie opłaca

  • Michał Korpacz – 10.01.2019

    Bydgoszcz pożegnała już jakiś czas temu.

  • Darek Falkowski – 10.01.2019

    https://www.facebook.com/volvob10ma2459/

  • Paolo Diego – 10.01.2019

    W GOPie kiedys PUP-a takie trzy miala, solowki... To byl powiew nowoczesnosci :D

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.