TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Pełna autokarowa mobilizacja na spotkaniu PSPA [FILM]
InfoBus.pl - Opublikowano: 26.11.2019 10:00:52
Pełna autokarowa mobilizacja na spotkaniu PSPA [FILM]

13 listopada miało miejsce zgromadzenie Polskiego Stworzenia Przewoźników Autokarowych. O najważniejszych sprawach rozmawialiśmy z jego prezesem Rafałem Jańczukiem.

13 listopada miało miejsce zgromadzenie Polskiego Stworzenia Przewoźników Autokarowych. O najważniejszych sprawach, jakie czekają transportową branżę rozmawialiśmy z prezesem stowarzyszenia Rafałem Jańczukiem.

O rosnącym znaczeniu PSPA w sektorze transportu świadczy zarówno pełna frekwencja członków stowarzyszenia, jak i spora liczba firm, które wzięły udział w spotkaniu w Wadowicach. Swoje wystąpienia miały takie firmy, jak Belgian Bus Sales - główny sponsor wydarzenia oraz Nord Glass, Michelin Polska. VDL Bus & Coach Polska, EvoBus Polska, Marsh, MAN Truck & Bus Polska, Targi Kielce, Tax Service Nadolski, Automet Group, Szyby Autobusowe Anna Mroskowiak i SG Equipment Leasing Polska.

Przed wadowickim hotelem Młyn Jacka mogliśmy zobaczyć trzy autokary: Mercedes-Benz Tourismo, VDL FHD2 i MAN Lion`s Coach - jako "Coach of the Year 2020" oraz turystyczny minibus Autometu na bazie Mercedes--Benz Sprinter.

Wśród zaproszonych gości był m.in. Alvin Gajadhur Główny Inspektor Transportu Drogowego, który często jest nazywany przez PSPA "jednym przyjacielem autokarowej branży". Zdaniem PSPA jest to jedyny państwowy organ, który podejmuje działania mające na celu ochronę transportu pasażerskiego przed zagraniczną, jak i krajową nieuczciwą konkurencją. Nie zawsze - jak pokazuje sprawa mikrobusów - ma do tego odpowiednie narzędzia i upoważnienia.

Problem z dziewiątkami

Podczas zgromadzenia Ryszard Wójcik, wiceprezes PSPA przedstawił informację o podjętych działaniach dot. legalności międzynarodowego przewozu drogowego osób pojazdami samochodowymi przeznaczonymi konstrukcyjnie do przewozu powyżej 7 i nie więcej niż 9 osób łącznie z kierowcą. Zdaniem szefa Sindbada ten problem rośnie lawinowo i dzisiaj mikrobusy obsługują aż 2/3 pasażerskiego transportu międzynarodowego. To jednak nie koniec ekspansji - pierwsze "dziewiątki" już widać także w sektorze touroperatorów. Oczywiście, mamy wolny rynek i każdy może sobie wybrać taki sposób podróżowania, jaki chce, natomiast przewozy mikrobusowe nie są w żaden sposób kontrolowane i tym samym działają w szarej strefie.

Działającej tutaj firmy przewozowe nie ewidencjonują przychodów ze sprzedaży usług przewozu osób i nie odprowadzają podatku VAT. Tym samym rocznie skarb państwa corocznie traci miliony złotych.

Kwestia podatków to jeden z zarzutów. Dochodzi do tego także kwestia bezpieczeństwa i to zarówno pasażerów, jak i całego ruchu drogowego. Polskie Stowarzyszenie Przewoźników Autokarowych alarmuje na temat naruszania ustawy o czasie pracy kierowców zatrudnionych w firmach przewozowych pracujących na międzynarodowych trasach. Zdaniem Stowarzyszenia, w związku z brakiem rejestratora – tachografu kierowcy mikrobusów prowadzą pojazdy po kilkanaście i więcej godzin bez przerwy, kładąc na szali bezpieczeństwo osób przewożonych mikrobusami.

O innych problemach, z jakim zmagają się firmy transportowe - w tym także zapowiedzi wprowadzenia Brexitu - rozmówiliśmy z prezesem Polskiego Stworzenia Przewoźników Autokarowych Rafałem Jańczukiem:



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
konferencja
autokar
PSPA
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.