TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

PGNiG sprzedaje coraz więcej LNG
PAP - Opublikowano: 30.01.2019 09:00:33
PGNiG sprzedaje coraz więcej LNG

Polska spółka spodziewa się, że w kolejnych latach zainteresowanie LNG w naszym kraju będzie rosło - także ze strony transportu.

PGNiG sprzedał w 2018 r. z terminalu w Świnoujściu o 18 proc. więcej gazu skroplonego LNG niż w roku 2017 r., wyjechały z niego w zeszłym roku 1794 cysterny wypełnione LNG, podczas gdy rok wcześniej było to 1523 cystern - poinformowała spółka w komunikacie prasowym.

Skroplony gaz ziemny LNG sprowadzany przez PGNiG do Polski jest w większości regazyfikowany w Terminalu LNG w Świnoujściu i wprowadzany do sieci gazociągowej. W sumie od połowy 2016 roku PGNiG załadowało w terminalu 4000 cystern.

PGNiG podał, że systematycznie rośnie wolumen paliwa, które trafia do odbiorców końcowych w postaci skroplonej tzn. bez regazyfikacji (tzw. LNG małej skali) z wykorzystaniem autocystern i kontenerów kriogenicznych. W ten sposób gaz może być dostarczony m.in. do klientów, którzy nie mają dostępu do ogólnopolskiej sieci gazociągowej.

"Rosnąca sprzedaż skroplonego gazu ziemnego to pochodna rosnącego udziału LNG w strukturze importu PGNiG. Przede wszystkim jednak jest to efekt szybkiego wzrostu popytu na gaz ziemny w postaci skroplonej" - powiedział, cytowany w komunikacie, Maciej Woźniak, wiceprezes zarządu PGNiG ds. handlowych.

Jak podano, według szacunków, PGNiG ma prawie 70 proc. udziałów w polskim rynku LNG małej skali. Sprzedawany przez PGNiG gaz skroplony pochodzi ze Świnoujścia, dokąd jest dostarczany statkami z Kataru, Norwegii i USA, a także z własnej produkcji prowadzonej przez spółkę z gazu wydobywanego w kraju.

Głównym odbiorcą końcowym LNG w Polsce są tzw. sieci zamknięte, nazywane również sieciami wyspowymi, tworzone na terenach, które nie mają połączenia z gazociągami sieci ogólnopolskiej.

"Sektory, w których zainteresowanie LNG będzie w kolejnych latach rosło najszybciej, to małe elektrociepłownie a także transport, gdzie LNG może być stosowane jako ekologiczne paliwo do napędu autobusów, ciężarówek oraz statków" - napisano w komunikacie.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
paliwo
LNG
PGNiG
  • Sebbastian Pioro – 30.01.2019

    Moim zdaniem nie powinno się kupować ani hybryd ani elektryków - a jedynie tylko autobusy zasilane gazem.

  • Jan Kosowski – 30.01.2019

    Jak to w końcu jest? Do tych solbusów, z których jeden widoczny jest na zdjęciu, gaz miał być dostarczany przez Gazprom Germania, więc jak to się ma do PGNiG?

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.