TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Pierwsza nagroda dla Nowego Urbino 12 hydrogen!
INFOBUS.PL - Opublikowano: 19.03.2019 14:30:46 1 komentarz
Pierwsza nagroda dla Nowego Urbino 12 hydrogen!

Solaris został nagrodzony przez niemieckie czasopismo Busplaner w konkursie Zrównoważony Rozwój 2019. Wyróżnienie przyznano za pojazd koncepcyjny, a uzyskał je Urbino 12 hydrogen – autobus wodorowy.

Solaris został nagrodzony przez niemieckie czasopismo branżowe "Busplaner" w konkursie "Zrównoważony Rozwój 2019". Wyróżnienie przyznano w kategorii "Pojazd koncepcyjny", a uzyskał je Urbino 12 hydrogen – autobus wodorowy, który swoją premierę świętować będzie w czerwcu, podczas Kongresu UITP w Sztokholmie.

Uroczyste wręczenie nagród odbyło się 18 marca w Berlinie. To kolejne wyróżnienie przyznane przez redakcję "Busplaner" dla pojazdów bolechowskiego producenta – Urbino 8,9 LE electric zdobyło je w kategorii "Innowacja Roku 2012", w roku 2014 przyznano je pojazdowi Solaris Urbino 18,75 electric, a w roku 2017 nagrodę "Buspalner" otrzymał Solaris Urbino 12 electric w kategorii "Transport Publiczny" za wkład w rozwój elektromobilności na rynku niemieckim. Jest to natomiast pierwsze wyróżnienie dla pojazdu wodorowego Solaris Urbino 12 hydrogen, który swoją światową premierę będzie świętował w czerwcu 2019.

"W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie europejskiego rynku bezemisyjnym transportem publicznym, Solaris postanowił wprowadzić do swojej oferty kolejny ekologiczny autobus - Urbino 12 hydrogen. Cieszymy się, że nasze starania, aby poszerzać portfolio pojazdów z napędem alternatywnym zostały docenione" – powiedział Javier Calleja, prezes firmy Solaris Bus & Coach S.A.

Solaris, który jako jeden z pierwszych producentów autobusów miejskich w Europie zaprezentuje autobus wodorowy, ponownie udowodnił, że jest pionierem jeżeli chodzi o rozwój ekologicznych pojazdów. Urbino 12 hydrogen będzie pojazdem całkowicie bezemisyjnym – jedyną substancją wydzielaną podczas jazdy jest bowiem para wodna. Energia potrzebna do zasilenia układu napędowego autobusu pochodzić będzie z wodoru, który z kolei będzie przetwarzany w ogniwie paliwowym na prąd elektryczny.

Dzięki zastosowanej w pojeździe technologii, autobus wodorowy będzie miał możliwość pokonania rekordowego (z całej gamy autobusów elektrycznych) zasięgu na pojedynczym tankowaniu – ponad 350 km. Pojazd wyposażony zostanie także w niewielkiej pojemności baterię trakcyjną Solaris High Power o pojemności 29,2 kWh, mającą za zadanie wspomagać ogniwo paliwowe w chwilach największego zapotrzebowania na energię. Bateria będzie ładowana energią pochodzącą z wodoru. Dodatkowo pojazd będzie miał możliwość naładowania baterii także poprzez gniazdo plug-in (tak jak dzieje się to standardowo w przypadku autobusów elektrycznych). Z kolei napęd stanowić będzie oś ze zintegrowanymi silnikami elektrycznymi o szczytowej mocy 125 kW każdy.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
Solaris
wodór
nagroda
  • Aurelia – 19.03.2019

    NCBR z Ursusem przy tym osiągnięciu wypadają słabo.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.