Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Pierwsza otwarta stacja ładowania OppCharge Volvo-ABB

infobus
03.11.2016 10:47
0 Komentarzy

Zeszłej wiosny Volvo wraz z innymi producentami autobusów (m.in. Solarisem i VDL) ipowiązanej infrastruktury podjęło inicjatywęstworzenia otwartego i ujednoliconego interfejsu pomiędzy stacjamiładowania i pojazdami. OppCharge ma umożliwić współpracę elektrycznych autobusów oraz stacji ładowania wyprodukowanych przez różnych producentów, i tym samym ułatwić wprowadzenie systemów autobusów elektrycznych w miastach na całym świecie. Teraz mamy pierwsze efekty.

W listopadzie br. Volvo i ABB uruchomiło stację ładowania elektrycznychautobusów bazującą na otwartym interfejsie OppCharge. Jest topierwsza w Szwecji stacja ładowania e-busów wyprodukowana przezABB.

Jeden standard

Stacja została zamontowana na zewnątrz terminalu autobusuelektrycznego Volvo w Arendal w Goteborgu i stanowi część wspólnego projektuABB oraz Volvo. Celem tego przedsięwzięcia jest współpraca przy rozwoju ikomercjalizacji autobusów elektrycznych oraz elektrycznych hybryd, wyposażonychw system szybkiego ładowania prądem stałym wykorzystujący ogólnodostępnestandardy. Dzięki przedstawieniu autobusów i stacji ładowania jako produktóworaz systemów można w jasny sposób zaprezentować, jak będzie wyglądaćinstalacja na terenie klienta.

Poprzez nową stację ładowania Volvo pokazuje, że elektryczneautobusy tej spółki są kompatybilne z ładowarkami od wielu różnych producentów.Autobusy kursujące na trasie 55 są obecnie ładowane poprzez systemy dostarczaneprzez spółki ABB i Siemens.

Mówią obie strony

-„Praca z ABB jest wspaniałym doświadczeniem, dzięki któremumamy możliwość zaprezentowania kolejnej stacji ładowania opartej na otwartyminterfejsie dla szybkiego ładowania, tj. OppCharge. Zarówno elektryczneautobusy Volvo, jak i autobusy innych producentów mogą wykorzystywać tę stacjęładowania. Dzięki OppCharge autobusy elektryczne oraz systemy ładowania odróżnych producentów są ze sobą kompatybilne, co gwarantuje, że miasta nie będązależne od wybranych dostawców. Zapewnia to dobre warunki dla wprowadzeniasystemów elektrycznych autobusów w miastach na całym świecie” – powiedziałH?kan Agnevall, Prezes Volvo Buses.

„Bardzo cieszymy się z tego, że przyczyniamy się do rozwojuzrównoważonych i oszczędnych rozwiązań transportowych, zaspokajając przy tympotrzeby rozwijających się miast. Uproszczone korzystanie z pojazdówelektrycznych to konkurencyjne rozwiązanie, które chcemy oferować wraz z Volvo”- powiedział Robert Larsson, Manager Oddziału ABB Discrete Automation andMotion w Szwecji.

OppCharge w Goteborgu – dane:

? Otwartyinterfejs pomiędzy stacjami ładowania i pojazdami

? Mocładowania 150 kW oraz 300 kW

? Wszystkieruchome części interfejsu znajdują się w pylonie ładującym

? 3 do 6minut ładowania wystarcza na 30 minut jazdy

? Ładowanieprzez pantograf z komunikacją pomiędzy pojazdem i stacją ładowania dzięki WiFi

? Szyny doładowania zamontowane na dachu pracują przy temperaturach od -25 C do +45 C

? W zakresieinfrastruktury ładowania Volvo współpracuje ze spółkami ABB oraz Siemens

Komentarze