TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Pierwsze autobusy na dworcu Wroclavia. Polbus testuje
InfoBus.pl - Opublikowano: 09.03.2017 16:37:32 7 komentarzy
Pierwsze autobusy na dworcu Wroclavia. fot. Polbus/ Przemysław Nowicki

8 marca 2017 r. kierowcy Polbusa testowali podziemny dworzec PKS w powstającej galerii Wroclavia. Na próbnych przejazdach pojawił się też piętrowy autokar Van Hool Astromega w barwach PolskiegoBusa.

Nowy dworzec PKS będzie mieścił się na kondygnacji podziemnej budowanej między ul. Suchą i Dyrekcyjną galerii Wroclavia. Poza poczekalnią dla podróżnych znajduje się tam jedenaście stanowisk odjazdowych, 3 przyjazdowe i jedno rezerwowe dla autobusów. Dworzec zostanie wyposażony w tablice świetlne dla podróżnych. Jest tam również skomplikowany system wyciągania spalin. 8 marca wjechały tam na testy pierwsze pojazdy.

? Kierowcy testowali szczególnie rampy wjazdowe i wyjazdowe, sprawdzali promienie skrętu, zatrzymywanie na stanowiskach i bezpieczeństwo przejazdów. Testy wypadły pomyślnie ? opowiada Krzysztof Balawejder.

prezes zarządu Polbus-PKS Sp. z o.o.

W próbnych przejazdach uczestniczyło kilka autobusów Polbusa, w tym trzyosiowy Mercedes-Benz Integro i jeden piętrowy autokar Van Hool Astromega PolskiegoBusa. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem nowy dworzec PKS zostanie uruchomiony w listopadzie 2017 roku.

Dworzec pod ziemią

Kompleks Wroclavia będzie zintegrowany z nowoczesnym dworcem autobusowym o powierzchni 7 tys. mkw. Operatorem dworca będzie spółka Polbus PKS. Na poziomie -2. powstanie 14 stanowisk autobusowych. Hol terminala autobusowego z kasami biletowymi będzie na poziomie 0.

Nowy obiekt nie będzie ? tak jak poprzedni ? pełnił funkcji parkingu dla autokarów.

? Parkingi będą przy ul. Hubskiej i Joannitów. Na 14 stanowisk na nowym dworcu autokary będą wjeżdżać i zaraz wyjeżdżać. Już teraz mamy zaplanowane 600 autobusów na dobę a to daje nam jeszcze ok. 40 proc. rezerwy. W sumie więc nowy dworzec będziemy w stanie przyjąć ok. 1000 autokarów na dobę ? wylicza Krzysztof Balawajder.

Ulica Sucha (między Wroclavią a dworcem głównym PKP) stanie się bulwarem. Będzie można z niej wejść do budynków biurowych, sklepów i lokali gastronomicznych.


Sprawdź też:
PKS Polbus
dworzec
  • Miś – 09.03.2017

    Naprawdę suuuper. Odważnie, trzyosiowe Integro i pietrowa astromega. Wysoko postawiona poprzeczka jak na pierwsze testy.
    Gratulacje.

  • Nox – 09.03.2017

    Wspaniałe wydarzenie! Wrocław potrafi budować dworce PKS! I galeria handlowa na pewno będzie bardzo użyteczna i przyjazna dla przesiadających się pasażerów.

  • gram – 10.03.2017

    Ale czy nie będzie za mało stanowisk autobusowych ? W Krakowie w ciągu doby odjeżdża 1450 autobusów .

  • Chaczkar – 10.03.2017

    Gram: Myślę, że ilość stanowisk jest wystarczająca. W Krakowie tak duża liczba autobusów wynika z remontów torów kolejowych m. in. w kierunku Katowic i Rzeszowa. Za parę lat gdy te się skończą, liczba odjazdów nieco spadnie i unormuje się na poziomie, który nie będzie już naginał możliwości dworca tak jak teraz.

    Wrocławski dworzec zapowiada się ciekawie. Szkoda, że nie zaplanowano (albo ja coś przeoczyłem?) między dworcem kolejowym, a autobusowym przejścia podziemnego lub innego chroniącego przed warunkami atmosferycznymi.

  • kierownik – 12.03.2017

    Napiszcie jak pasażerowie sikają na trawnik, bo prezes Krzysztof Balaejder, który wrzuca w koszty toaletę każe ludziom płacić osobno za kibel. W Oleśnicy nawet sprzątaczka dworzec za darmo sprząta na czarno, bo jej ukradł zus i świadczenia prezes po znajomości Krzysztof Balawejder

  • jaa – 16.03.2017

    Chaczkar: Nie doczytałeś. Ulica, która obecnie rozdziela oba dworce (czyli ul. Sucha) stanie się bulwarem. Czyli chyba nie będzie na niej ruchu samochodowego.

  • obs – 22.04.2017

    Czy u tego prezesa polbusu, co go zatrudnili po znajomości, jak wszystkich w spółkach sp, też ludzie będą musieli sikać na trawnik jak w oleśnicy, bo nie potrafi zapewnić bezpłatnej toalety i kradnie zus tej sprzątaczce, co jest na czarno?

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.