Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Pierwsze elektrobusy w Afryce. Jedenastka od BYD

infobus
25.01.2017 08:00
0 Komentarzy

Chińska firma wygrała pierwszy afrykański przetarg nadostawę autobusów elektrycznych. Zamawiający to Kapsztad, stolica RepublikiPołudniowej Afryki.

Władze Kapsztadu chą aby ich miasto było pierwszym nakontynencie afrykańskim używającym elektrycznych autobusów w transporciepublicznym. Administracja komunikacji miejskiej będzie początkowo używać łatwodostępnych 12-metrowych autobusów na linii ekspresowej na trasie od 35 do 40kilometrów pomiędzy biznesową dzielnicą miasta a Południowo-Wschodnim regionemmetropolii (dzielnicami Khayelitsha i Mitchell's Plain).

Po zakończeniu prac nad infrastrukturą wsparciaadministracja planuje przenieść autobusy do systemu szybkiego transportuautobusowego w Kapsztadzie (ang. Bus Rapid Transit – BRT).

-„Autobusy elektryczne generują mniej hałasu niż te ztradycyjnymi silnikami diesla i zapewniają komfort jazdy pasażerom ikierowcom”, powiedział AD Huang, dyrektor generalny BYD dla działu sprzedażysamochodów na Bliskim Wschodzie i w Afryce. „Te przyjazne dla środowiskaautobusy pomogą zapewnić mieszkańcom Kapsztadu bardziej zrównoważony system transportupublicznego i jednocześnie będą wspierać kraj w realizacji ideałów ochronyśrodowiska”.

Huang dodał:- „Wdrożenie autobusów elektrycznych wKapsztadzie jest pierwszym przypadkiem czystego i zrównoważonego systemutransportu w Afryce, sukces tego projektu będzie zachęcać inne afrykańskie miastado rozwijania własnych, zielonych projektów komunikacyjnych„.

Kapsztad chce zmniejszyć emisję dwutlenku węgla poprzezszereg działań wpływających na gospodarstwa domowe, przedsiębiorstwa, systemtransportowy miasta i produkcję energii elektrycznej. Przyjęta „Strategiaenergetyczna 2040” nakreśla plan zwiększenia efektywności transportu, tak abyosiągnąć zmniejszenie emisji dwutlenku węgla o 3,2 procent do 2020 roku. Natransport przypada 34 procent emisji dwutlenku węgla w tym liczącym 3,8 milionamieszkańców mieście.

-„BYD mogłaby potencjalnie dostarczyć pięć kolejnychjednopokładowych autobusów elektrycznych i pięć dodatkowych piętrowychautobusów elektrycznych, w zależności od zainteresowania władz miasta”,powiedział AD Huang. „Cieszymy się, że możemy nadal przyczyniać się do rozwojurynku odnawialnych źródeł energii w RPA”.

Nie tylko autobusy

Wcześniej BYD dostarczyła moduły fotowoltaiczne dla jednej znajwiększych farm solarnych w RPA w Prieska, której powierzchnia jest mniejwięcej równa powierzchni 233 boisk piłkarskich. Dostarczyła również pierwszykontenerowy system magazynowania energii dla Johannesburga w lutym 2015 isystem domowych baterii B Box dla rynku mieszkaniowego RPA w 2016 roku.

Sukces afrykańskiej oferty firmy mającej swoją siedzibę w Shenzhen,nastąpił krótko po uruchomieniu największej floty elektrycznych autobusów (51) wEuropie, w Londynie.

Akumulatorowe autobusy elektryczne, produkowane przez BYD,wykorzystują wiele zaawansowanych technologii opracowanych we własnym zakresieprzez ponad 16 000 inżynierów działu B+R. Wśród tych technologii sąwykorzystujące fosforek żelaza baterie BYD, które mogą utrzymać ponad 80%pojemność nawet po 4000 cyklach. W połączeniu z opatentowanymi przez BYD silnikamiw piaście koła i układem hamowania odzyskowego, BYD „ebus” oferuje najniższykoszt cyklu życia w porównaniu do konwencjonalnych autobusów z silnikiemdiesla.

Elektryczny autobus może na jednym ładowaniu przejechaćdystans ponad 250 kilometrów – nawet w gęstym ruchu miejskim.

W lipcu 2016 roku, flota autobusów BYD pokonała ponad 191milionów kilometrów „w usługach komercyjnych” i została poddana ocenie przezponad 170 miast w 38 krajach i regionach na całym świecie. Do tej pory na całymświecie BYD zbudowała ponad 10 000 autobusów elektrycznych.

Komentarze