Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Pierwsze elektrobusy w Budapeszcie. Węgierskie Modulo

infobus
03.05.2016 11:06
0 Komentarzy

30 kwietnia pierwsze autobusy elektryczne C68E Modulorozpoczęło obsługę linii na Zamek Królewski w Budapeszcie.

Aktualnie na tej trasiemożna spotkać 5 takich egzemplarzy ? pozostałych 15 jest w drodze. To niewszystkie wiosenne wzmocnienia BKV.

Made in Hungary

Zacznijmy od ?zielonej rewolucji?, czyli wejścia elektrobusówdo regularnej obsługi linowej w stolicy Węgier. Trasy 16A i 116 są terazobsługiwane przez pierwszych 5 szt. midibusów z napędem elektrycznym ? C68EModulo. Łącznie BKV zamówiło 20 tego typu pojazdów, podpisując w zeszłym rokustosowną umowę z firmą Evopro Systems Engineering Kft. Aby było jeszcze ?prościej?, oficjalniemarka elektrycznych autobusów nazywa się MABI-BUS, która w swojej ofercie ma takżestandardowe i przegubowe konstrukcje – znane do tej pory marką ? ARC-Ikarus (np.przegubowy model V187). Według węgierskiego portalu magyarbusz.info, aktualnie nazewnictwow ramach marki MABI-BUS Kft zostało na szczęście już ujednolicone i wszystkie modelenazywają się teraz Modulo, które z grubsza możemy podzielić na cztery podstawowetypy (łącznie i czysto teoretycznie jest ich razem ? 26):

  • Modulo C 68 E (Medio) – 8-metrowy autobus miejski z napędemelektrycznym;

  • Modulo C 68 H (Medio) – 8-metrowy autobus miejski z napędem hybrydowym;

  • Modulo M 108 D ? niskopodłogowy autobus miejski o długości 12,7metra z silnikiem Cummins Euro 6;

  • Modulo M 168 D ? niskopodłogowy, przegubowy autobus miejskio długości 18,75 m z silnikiem Cummins Euro 6.

Wracając do Budapesztu, w maju br. stolica Węgier odbierze kolejne15 autobusów Modulo C68E i tym samym zamknie swój pierwszy elektrycznykontrakt. Wszystkie pojazdy będą klimatyzowanei niskopodłogowe. Ich pojemność pasażerska to 41 pasażerów (37 + wózek). Zastosowane akumulatory pozawalająim pokonać trasę do Zamku Królewskiego przynajmniej cztery razy. Potem muszązostać doładowane. Wartość elektrycznego zamówienia BKV wynosi 3,9 mld HUF,który to suma częściowo została dofinansowana przez węgierski rząd. Jak podkreślaprzewoźnik, zakupione e-pojazdy w całości zostały opracowane i wyprodukowane naWęgrzech.

KolejneConecto

Nie tylko elektrobusy pojawiły się w ostatnim tygodniu w Budapeszcie.Najbardziej obciążone linie komunikacyjne wzmocniło grupa 15 szt.niskopodłogowych autobusów Mercedes-Benz Conecto LF G. To efekt rozszerzaniakontraktu przewozowego przez Gminę Budapeszt z przewoźnikiem VT Arriva. Dziękitemu od 1 maja w południowej części miasta pojawiły się fabrycznie nowe pojazdy,a udział niskopodłogowych konstrukcji w budapesztańskiej flocie wzrósł do 80%.

Komentarze