TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Pierwsze SOR-y we wrocławskich barwach
InfoBus.pl - Opublikowano: 13.07.2017 16:30:38 14 komentarzy
Pierwsze SOR-y we wrocławskich barwach

Pasażerowie podróżujący liniami strefowymi 908 i 930 mają powody do zadowolenia. Firma Sevibus, która 6 lipca podpisała z Wrocławiem umowę na obsługę tych tras zakupiła 5 nowych, autobusów czeskiej marki SOR, w tym:

  • 3 szt. SOR BN 12

  • 2 szt. SOR BN 9,5

Sevibus będzie obsługiwał linię 908 i nową linie 930 od 29 lipca. Pierwsza kursuje do Psar i Szymanowa, druga będzie kursowała z pętli Kromera przez ulicę Boya Żeleńskiego, Kasprowicza, Żmigrodzką i Kamieńskiego do Krzyżanowic.

Co ciekawe jednak, nowe pojazdy pomalowane są w barwy wrocławskiej komunikacji. Był to jeden z wymogów zamawiającego. Różnić się będą jednak od malowania miejskich autobusów MPK Wrocław obecnością herbów obu gmin na bocznych burtach pojazdów.

Autobusy są wyposażone w klimatyzację przedziału pasażerskiego. Będzie na pewno chłodniej w upalne dni. Jak informuje przewoźnik, pasażerowie nie powinni szarpać i próbować otwierać na siłę okien…

Kolejna sprawa to kwestia biletów. Sevibus podkreśla, że do czasu utraty ważności honorowane będą bilety okresowe innych przewoźników obowiązujące na dotychczasowych liniach.

A więc zarówno bilety międzygminne (które można nabyć obecnie na komunikację międzygminną czy też na linię 908), jak również zakodowane na URBANCARD obowiązujące na linię 130 (do Krzyżanowic). Tak więc nie ma potrzeby wymiany wcześniej zakupionych biletów. Bilety na nową komunikację międzygminną nabyć będzie można w dotychczasowym punkcie sprzedaży.

Umowa firmy Sevibus na obsługę tych dwóch linii została podpisana na 3 lata. Łącznie przewoźnik w tym czasie pokona 1,2 miliona wozokilometrów.


Sprawdź też:
Sevibus
UM Wrocław
linie
  • Wroc – 13.07.2017

    Na 130 bardzo często jeździly nowe Solarisy i Citaro. Dlatego dla pasażerów przyszłej 930 to krok wstecz. Dodatkowo będą mieli dostęp do krótszej relacji, bo tylko do Kromera. O zamieszaniu z biletami już nie wspomnę. Dodatkowo każdy pasażer musi pokazać bilecik kierowcy jak w PKSie. Nie bardzo tutaj widzę powody do radości... idę o zakład iz niebawem Wrocławski magistrat skróci 130 z Pawlowic do Kromera i mieszkańcom Polanowic zostanie tylko 930... ale jakby co to oficjalnie Wroclaw walczy z samochodami i wspiera zbiorkom

  • Wroc – 13.07.2017

    P.s. głównie pisałem o mieszkańcach Krzyzanowic, którzy będą męczyć się w SORach i najbardziej stracą na zmianie. Dodatkowo będzie zwolniona wymiana pasażerów że względu na weryfikację biletu u każdego.

  • Dabo – 13.07.2017

    @Wroc Co ty pieprzysz? 130 będzie skrócone, ale tylko do Polanowic które są przecież częścią Wrocławia. Dzięki temu w kierunku węzła Broniewskiego linie 130 i 930 dadzą łączny takt 15min...

  • adas – 13.07.2017

    Witam. W XXI w. autobusy ze schodkami wewnątrz ??? Nieporozumienie, cofnięcie sie do XX w. Pozdrawiam

  • Wroc – 13.07.2017

    @Dabo swoje inwektywy zostaw dla siebie. Po pierwsze to 930 będzie jeździć w szczycie co pół godziny i jeśli rozkład zostanie dobrze ułożony, jest szansa na tak o jakim piszesz. Ale patrząc na obecne rozkłady 130, 144 i K mogę mieć pewne wątpliwości (autobusy do Broniewskiego często jeżdżą parami). Po drugie, stawiam tylko hipotezę o skróceniu linii 130, na razie MPK faktycznie skraca linię do Polanowic, a jaka masz gwarancję że za rok tego nie zmienia i nie skroca 130 do Kromera? Pomysłowość Magistratu doceniają zwłaszcza mieszkańcy Kleciny. Kiedyś Linia z Pawłowic jeździła tylko do Kromera i możliwe że uruchomienie 930 to krok do przywrócenia poprzedniego rozwiązania. Uruchamianie kolejnej linii która praktycznie pokrywa się z istniejącą jest dość dziwne w tej sytuacji.

  • Wroc – 13.07.2017

    P.s poza szczytem 930 ma jeździć co godzinę i zapowiadany takt co 15 minut na pewno nie jest możliwy. Ale i tak największym problemem pozostaje tabor SOR który nadaje się bardziej do PKSu aniżeli na linię miejską (930 ma tylko jeden przystanek poza miastem)

  • me – 13.07.2017

    Tabor taborem...
    Na liniach 900 obowiązuje wsiadanie wyłącznie przednimi drzwiami.
    Już to widzę na liniach, gdzie 95% trasy przebiega we Wrocławiu.. .

  • SŁAWEK OPOLE – 14.07.2017

    CZESKI ZŁOM Z GARBEM NA DACHU

  • tymek – 14.07.2017

    paskudy

  • Tomas – 14.07.2017

    Panowie man być TANIO;)

  • me – 15.07.2017

    SŁAWEK OPOLE prawdziwie ekspercki głos!

  • Kierowca – 17.07.2017

    Ciekawe tylko, czy, jak pisze przedmówca "Wroc", dla pasażerów z Krzyżanowic nowy klimatyzowany SOR będzie naprawdę gorszą propozycją, niż wytłuczone Volvo 7000 z przebiegiem ponad mln km? Niestety, w MPK nie ma żadnej zasady co do tego, jaki tabor pojedzie. Raz będzie to klimatyzowany Merces lub Solaris, raz 14-letnie Volvo, w którym każdy się upoci.

  • chris.nowak – 06.08.2017

    @adas Słyszałeś kiedyś o pojazdach LE, czy niskowejsciowych? SOR takim jest. I nie jest to żadnym krokiem do poprzedniego stulecia. Takiego typu pojazdu robią tez MAN, Scania, Mercedes, Volvo, Solaris, Autosan itd.

  • Jenot – 24.08.2017

    Autobusy porażka

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.