Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Pierwszy autobus Volvo w Pradze. Na teście DPP

infobus
02.02.2019 08:00
0 Komentarzy

Spore zaskoczenie u naszych południowych sąsiadów. Do Pragina testy przejechał autobus hybrydowy i to marki Volvo. Do tego z Brukseli. Czy nowy burmistrz stolicyCzech zmieni dotychczasowe preferencje taborowe DPP?

Od 6 lutego spółka Dopravní podnik hl. m. Prahy przetestuje przegubowy autobus hybrydowy Volvo 7900 LAH. Przewoźnikchce sprawdzić osiągi pojazdu, a przede wszystkim oszczędności paliwa. Hybrydowytest nad Wełtawą potrwa aż 4 miesiące, czyli do końca maja. Chodzi o porównaniazużycia zimowego i letniego, a także właściwości jezdne na różnych liniach wPradze. Przypomnijmy, że szwedzki producent deklaruje oszczędność paliwa dochodzącenawet do 30%, a DPP chce to teraz sprawdzić.

Pierwszemu Volvo w Pradze przydzielono numer 600 i przydzielonodo zajezdni Hostivař. Pojazd będzie dynamicznie przydzielany do różnych linii. Rozkład jazdy Volvo7900LAH dostępne jest TUTAJ

Brukselski standard

Autobus testowany w Pradze – o całkowitej pojemności 136 pasażerów, w tym46 na miejscach siedzących – został wypożyczony z firmy transportowej zBrukseli, stąd też konfiguracja i barwystolicy Belgii. Najważniejsze jest jednak serce pojazdu, czyli hybrydowy napęd.Przypomnijmy, że tego typu pojazdy powstają we wrocławskiej fabryce Volvo.

-„Hybrydowy autobus przyczyniasię do poprawy środowiska także niższym hałasem – szczególnie podczas startu izałączeniu silnika elektrycznego. Do tego autobus hybrydowy nie ma granic dziennegozasięgu, nie wymaga inwestycji w infrastrukturę, a więc może być logiczny łącznikiempomiędzy konwencjonalnymi autobusami z silnikami Diesla. a elektrobusami czy zasilanymibateryjnie trolejbusami, które obecnie są określane jako transport przyszłości”- powiedział Jan Lebeda, kierownik techniczny w DPP.

I na koniec opis technicznypojazdu: 7900 LAH

  • Długość całkowita: 18 135 mm

  • Szerokość: 2 550 mm

  • Wysokość: 3 280 mm

  • Rozstaw osi: 5 190 mm + 6 755 mm

  • Silnik diesla EURO 6

  • Pojemność 5,132 cm3

  • Moc 180 kW / 2200 obr / min.

  • Moc silnika elektrycznego 130 kW

  • Masa własna 18,398 kg

  • Największa dopuszczalna masa: 28 000 kg

  • Całkowita pojemność: ogółem 139 (miejsca siedzące 47,stojące 92)

Komentarze