TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Pierwszy Nowy Urbino 18 już w Rzeszowie!
INFOBUS.PL - Opublikowano: 13.04.2018 18:00:05 2 komentarze
fot. Podkarpackie Forum Miłośników Komunikacji, facebook.com

Rozpoczęła się pierwsza od wielu lat dostawa autobusów przegubowych do Rzeszowa. Solaris dostarczył już do miasta pierwszego Nowego Urbino 18 z ubiegłorocznego zamówienia.

Rozpoczęła się pierwsza od wielu lat dostawa autobusów przegubowych do Rzeszowa. Solaris dostarczył już do miasta pierwszego Nowego Urbino 18 z ubiegłorocznego zamówienia.

Przypomnijmy, że producent z Bolechowa sprzeda do Rzeszowa w tym roku 40 nowych pojazdów. To efekt dwóch umów, które podpisał producent z Bolechowa z władzami stolicy województwa podkarpackiego w październiku ubiegłego roku. Za niespełna 30,2 mln PLN brutto miastu zostanie przekazanych 10 elektrycznych Nowych Urbino 12 wraz z dedykowanym systemem ładowania. Solaris przekaże elektrobusy miastu na jesieni.

Drugie rzeszowskie zlecenie opiewa na dostawę 30 sztuk spalinowych Nowych Urbino 18. Ten kontrakt jest wart niespełna 54,43 mln PLN brutto. Pierwszy autobus z tego zamówienia właśnie trafił do Rzeszowa. Trzeba dodać, że to pierwsze od 22 lat nowe autobusy przegubowe w tym mieście. Ostatnimi były pozyskane w 1996 i 1997 roku cztery Jelcze M181MB. Do dziś tylko jeden z nich jeszcze służy na rzeszowskich ulicach. Później tamtejsze MPK z segmentu MEGA wybierało wyłącznie trójosiowe Solarisy Urbino 15.

Potrzeby komunikacyjne miasta jednak rosną i tym podyktowana była decyzja o powrocie do autobusów wielkopojemnych. Rzeszowskie Nowe Urbino 18 umożliwią podróż ok. 135 – 140 pasażerom. Zgodnie z wymaganiami urzędników przynajmniej 28 osób ma mieć zagwarantowane podróżowanie na fotelach. Minimum 15 siedzeń będzie dostępnych z niskiej podłogi. Wejście na pokład jest możliwe dzięki czterem parom drzwi w układzie 2-2-2-2.

Nowe Solarisy Urbino 18 dla Rzeszowa wyposażone są w ekonomiczny silnik DAF MX-11 spełniający restrykcyjną normę Euro 6. Nie wiadomo na tą chwilę jak mocne jednostki zastosowano w autobusach. Zarówno MX-11 w wariancie o mocy 240 kW oraz 271 kW spełniają wymagania Rzeszowa. Nie wiadomo także jakie skrzynie biegów posiadają pomarańczowo-srebrne nU18. Zgodnie z wymogami przetargu przekładnie muszą posiadać liczbę biegów oraz konfigurację dobrane pod kątem minimalizacji zużycia paliwa. Warunek ten można spełnić również na kilka sposobów, tak więc na dobrą sprawę w przegubowych "jamnikach" dla Rzeszowa w grę wchodzi 5 możliwości kompletacji napędu.

W autobusach nie zabrakło ponadto klimatyzacji i monitoringu. System informacji pasażerskiej oparto na rozwiązaniach firmy R&G Plus z Mielca. Mamy tutaj zewnętrzne diodowe wyświetlacze o wysokiej rozdzielczości. W środku znajdziemy tablice LCD- boczna 38" ("e-koraliki") i mniejsza o przekątnej 23" za kabiną kierowcy. Nie zabrakło także systemu GPS i głosowych zapowiedzi przystanków. Pasażerowie mogą skorzystać z automatu do sprzedaży biletów.

Przegubowe Solarisy to nie jedyne nowe autobusy, które w tym roku odbiera Rzeszów. Miasto otrzymało 10 standardowych pojazdów. Ich dostawcą jest Autosan. Są to pierwsi przedstawiciele z serii SanCity po modernizacji. Można o nich przeczytać tutaj. Na jesieni natomiast przyjadą elektryczne Nowe Urbino 12. Na tym jednak ambicje Rzeszowa się nie kończą.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
MPK Rzeszów
Solaris
  • Kamil Nowakowski – 13.04.2018

    Pierwszy wgl przegub w Rzeszowie?

  • Mateusz Ziarkowski – 13.04.2018

    Rzeszów posiada/posiadał chociażby Jelcze M181, więc nie pierwszy przegub ;)

  • Robert Ulbrych – 13.04.2018

    Niestety...

  • czeslaw2 – 13.04.2018

    Piękności!

  • pelasj23 – 16.04.2018

    Będą automatyczne skrzynie biegów ZF EcoLofe

  • Lubie Słodycze – 18.04.2018

    a niech mi ktoś odpowie po co i gdzie po Rzeszowie będzie się poruszać 30 przegubowców? A najważniejsze Kto za to zapłaci?

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.