Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Pierwszy przejazd eCitaro po Berlinie

infobus
06.01.2019 16:00
0 Komentarzy

4 stycznia zarząd BVG odbył pierwszą jazdę próbną poberlińskich ulicach. Przy okazji poinformowano o elektryzujących planachstolicy Niemiec na przyszłość. To zakup co najmniej 135 elektrobusów.

Aktualnie po Berlinie jeździ regularnie pięć elektrycznychautobusów typu Solaris Urbino 12 electric. W tym roku – i to już na wiosnę – tenstan diametralnie się zmieni i do floty BVG dołączy 30 nowych elektrobusów, wtym:

  • 15 szt. Mercedes-Benz eCitaro

  • 15 szt. Solaris Urbino 12 electric.

Pierwszy elektrobus z gwiazdą pojawił się w stolicy Niemiec 4stycznia, a podczas pierwszej próbnej jazdy po berlińskich ulicach zarząd BVG poinformowało swoich e-planach.

Elektryczna przyszłość

-„W Berlinie w ciągu najbliższych kilku lat może pojawić sięo wiele więcej elektrycznych autobusów niż pierwotnie planowaliśmy – powiedziałSigrid Nikutta, dyrektor wykonawczy BVG. – Myślimy o poziomie 200 pojazdów, co dałobyBerlinowi pierwsze miejsce na elektromobilnym rynku w Niemczech.”

Według bardziej konkretnych informacji, BVG planuje do 2021r. zakupić w sumie co najmniej 120 autobusów elektrycznych klasy MAXI i 15elektrycznych autobusów przegubowych klasy MEGA. Ten plan jest obecniedyskutowany i musi być zatwierdzony z Radą Nadzorczą BVG. Do tego dochodzikwesta uzyskania federalnego dofinansowania. Trzeba jednak pamiętać, że BVG niema specjalnie wyjścia i musi inwestować w czyste napędy. Przyjęta ustawa omobilności w Berlinie przewiduje, że do 2030 r. wszystkie autobusy z silnikamiwysokoprężnymi musza zostać zastąpione pojazdami neutralnymi dla klimatu. Regionalnipolitycy są pewni, że ten cel zostanie osiągnięty.

35 e-busów na dziś

Do obecnie eksploatowanych pięciu elektrobusów tym roku dołączy 30 e-busów ozasięgu około 150 kilometrów. Dostawy zaplanowano w okresie od marca do około końcasierpnia. Ich wartość to około 18 milionów EUR. Wszystkie te pojazdy operująlub będą operować na liniach 142, 147, 194 i 240.

Jak powszechnie wiadomo, elektryczne autobusy są ok. dwarazy droższe od autobusów z silnikiem wysokoprężnym. W Niemczech tę różnicę rekompensujerząd federalny i poszczególne landy. Polityka subsydiowania e-zakupów jest powodem,dla którego niemieckie firmy transportu publicznego coraz częściej myślą o zakupiewiększej liczby autobusów elektrycznych. I to już niebawem.

Według Stowarzyszenia Niemieckich PrzedsiębiorstwTransportowych w Niemczech jest eksploatowanych ok. 50 autobusów elektrycznych, w tym ok 30 marki Solaris.W Berlinie jest pięć elektrobusów, a cała autobusowa flota BVG liczy sobie blisko1500 pojazdów.

Komentarze