TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Pierwszy słoneczny autokar w zielonych barwach
- Opublikowano: 07.02.2020 12:00:13
Pierwszy słoneczny autokar w zielonych barwach

FlixBus testuje pierwszy na świecie autobus dalekobieżny zasilany energią słoneczną.

 FlixBus wyposażył w panele słoneczne autobus kursujący na trasie międzynarodowej, między Dortmundem a Londynem. Wygenerowana energia słoneczna wykorzystywana jest do zasilania systemów elektrycznych w autobusie, a także skutecznie zmniejsza zużycie paliwa i emisję CO2.

Panele słoneczne zostały zainstalowane na jednym z autobusów partnera Kupers Touringscars z Limburga, który kursuje z Dortmundu przez Eindhoven, Antwerpię i Brugię do Londynu. Obecnie autobus kursuje dwa razy w tygodniu. Od kwietnia będzie jeździł jeszcze częściej, a w okresie wakacyjnym nawet codziennie.

1,7 litra mniej

Projekt prowadzony jest we współpracy z brytyjską firmą TRAILAR, która oferuje innowacyjne rozwiązania transportowe mające na celu zmniejszenie wpływu pojazdów silnikowych na środowisko. Elastyczne maty solarne dostosowane są do użytku w sektorze transportu i były dotychczas stosowane na ciężarówkach i pojazdach dostawczych. FlixBus jako pierwszy zastosował tę technologię na autobusie kursującym na trasie międzynarodowej.

Maty solarne zainstalowane na dachu FlixBusa są cienkie i lekkie, co sprawia, że nie zwiększają oporu powietrza. Średnia oszczędność osiągnięta dzięki zastosowaniu tej technologii to 1,7 litra oleju napędowego na 100 kilometrów. Oznacza to, że przy średnim dystansie 600 kilometrów – dzienna oszczędność paliwa wyniesie około 10 litrów.

Instalacja paneli fotowoltaicznych pozwoli także na zasilanie energią słoneczną całej elektroniki na pokładzie, czyli między innymi portów USB, gniazdek i klimatyzacji. Dzięki temu pasażerowie FlixBusa mogą ładować swoje urządzenia mobilne energią odnawialną, pobieraną z dachu jadącego autobusu.





Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
autokar
fotowoltaika
FlixBus
VDL
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.