Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Pierwszy test elektrobusa Rafako. Toruń!

infobus
16.12.2019 15:00
0 Komentarzy

Przez najbliższe dwa tygodnie, Miejski Zakład Komunikacji w Toruniu będzie testował autobus elektryczny firmy Rafako. Są to pierwsze jazdy tego autobusu prowadzone w miejskich warunkach eksploatacji.

Testowy autobus elektryczny będzie jeździł po Toruniu od 17 grudnia 2019 r., w dni powszednie na linii nr 32, a w weekendy i święta na linii nr 13.

To, co wyróżnia Rafako E-busa na tle autobusów o napędzie elektrycznym, to jego wyjątkowa konstrukcja. Baterie trakcyjne, w których magazynowana jest energia elektryczna zostały umieszczone pod podłogą, a nie na dachu, jak u większość producentów. Dzięki temu rozwiązaniu autobus ma jedynie 3,2 m wysokości.

E-bus w danych

Prototypowy Rafako posiada nadwozie o długości 8,49 m, szerokości 2,4 m i wysokości 3,2 m. Dzięki niewielkim gabarytom elektryczny E-bus może sprawdzić się zarówno, jako autobus szkolny, miejski lub podmiejski.

Miejsko-podmiejski egzemplarz nr 1 umożliwia podróż ok. 65 pasażerom, w tym 23 na stałych miejscach siedzących. Rafako postawiło na fotele Ster NewCity. Z niskiej podłogi są dostępne dwa stałe siedzenia oraz tyle samo strapontenów. Dostęp na pokład autobusu jest zapewniony przez dwa wejścia w układzie 1-2-0. Zastosowano płaty drzwiowe firmy Ventura.

Autobus wyposażono w baterie NMC z ładowaniem poprzez złącze plug-in. Zabudowano ładowarki pokładowe umożliwiające ładowanie z mocą 22kW.

W E-busie można także zastosować baterie LTO. Zapewniają one 90% naładowania już po 15 minutach, przy założeniu ich żywotności na poziomie ok. 10 000 cykli pełnego ładowania.

Na razie będzie dostępne tylko ładowanie poprzez złącze plug-in. W przyszłości Rafako chce oferować swój elektrobus także z opcją ładowania przez pantograf. 

Podsumowując- naszym zdaniem niska podłoga na całej długości powierzchni użytkowej to najmocniejszy atut elektrobusa Rafako. I tym bez wątpienia producent wszystkich najmocniej zaskoczył. A o bateriach też również powiemy słów kilka za jakiś czas.

Komentarze