TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Pierwszy test elektrycznej hybrydy we Francji
InfoBus.pl - Opublikowano: 11.10.2017 14:22:24 3 komentarze
Pierwszy test hybrydy Volvo we Francji

Przez najbliższe cztery tygodnie Volvo 7900 Electric Hybrid będzie kursować po ulicach Marsylii we Francji. To pierwszy tego typu pilotaż w tym kraju.

Kolejny zelektryfikowany autobus komunikacji miejskiej z wrocławskiej fabryki Volvo rozpoczął testy w europejskim mieście. Przez najbliższe cztery tygodnie Volvo 7900 Electric Hybrid będzie kursować po ulicach Marsylii we Francji.

To pierwszy tego typu pilotaż w tym kraju. Elektryczna hybryda Volvo, która poruszać się będzie po marsylskich ulicach, to połączenie technologii szybkiego ładowania akumulatorów z napędem zasilanym bio paliwem HVO (Hydrotreated Vegetable Oil – olej roślinny poddany hydrolizie).

Lokalny operator RTM (Régie des Transports Metropolitains), który odpowiada za transport puliczny w Marsylii, wraz z Volvo oraz ABB przetestują autobus Volvo 7900 Electric Hybrid na trasie oznaczonej numerem 82. Celem 4-tygodniowego testu jest ocena efektywności autobusu oraz systemu szybkiego ładowania "OppCharge" w realnych warunkach miejskich. Linia 82 nadaje się do tego celu bardzo dobrze – przebiega m.in. wzdłuż marsylskiego muzeum etnograficznego “le MUCEM", przecina też doki starego nabrzeża.

Bazując na technologii równoległej hybrydy, Volvo 7900 Electric Hybrid (w całej Europie jeździ już ponad 3 tys. tego typu autobusów) może być ładowany na przystankach końcowych w ciągu trzech do sześciu minut – poprzez opuszczany pantograf, oferuje też dużą elastyczność poruszania się na napędzie hybrydowym, przy użyciu silnika Volvo D5.

W ostatnim czasie 90 elektrycznych hybryd Volvo zostało dostarczonych do Belgii, firma otrzymała ponadto zamówienia z Luksemburga, Niemiec i Szwecji. Łącznie Volvo sprzedało dotychczas na całym świecie ponad 3,6 tys. zeletryfikowanych autobusów.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
hybryda
Volvo
Francja
  • Adam K. – 11.10.2017

    O co chodzi z tymi pomarańczowymi obramowaniami na środkowych drzwiach? Spotykam się z tym już któryś raz, niebywale szpetne.

  • Sosno – 11.10.2017

    Hybrydy ładowane elektrycznie jeżdżą już po sieci KZKGOP. Także tego.

  • Znawca – 11.10.2017

    Bo to są drzwi elektryczne rozsuwane na boki i dlatego są tak odznaczone

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.