TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Pierwszy test elektrycznej hybrydy we Francji
InfoBus.pl - Opublikowano: 11.10.2017 14:22:24 3 komentarze
Pierwszy test hybrydy Volvo we Francji

Kolejny zelektryfikowany autobus komunikacji miejskiej z wrocławskiej fabryki Volvo rozpoczął testy w europejskim mieście. Przez najbliższe cztery tygodnie Volvo 7900 Electric Hybrid będzie kursować po ulicach Marsylii we Francji.

To pierwszy tego typu pilotaż w tym kraju. Elektryczna hybryda Volvo, która poruszać się będzie po marsylskich ulicach, to połączenie technologii szybkiego ładowania akumulatorów z napędem zasilanym bio paliwem HVO (Hydrotreated Vegetable Oil – olej roślinny poddany hydrolizie).

Lokalny operator RTM (Régie des Transports Metropolitains), który odpowiada za transport puliczny w Marsylii, wraz z Volvo oraz ABB przetestują autobus Volvo 7900 Electric Hybrid na trasie oznaczonej numerem 82. Celem 4-tygodniowego testu jest ocena efektywności autobusu oraz systemu szybkiego ładowania "OppCharge" w realnych warunkach miejskich. Linia 82 nadaje się do tego celu bardzo dobrze – przebiega m.in. wzdłuż marsylskiego muzeum etnograficznego “le MUCEM", przecina też doki starego nabrzeża.

Bazując na technologii równoległej hybrydy, Volvo 7900 Electric Hybrid (w całej Europie jeździ już ponad 3 tys. tego typu autobusów) może być ładowany na przystankach końcowych w ciągu trzech do sześciu minut – poprzez opuszczany pantograf, oferuje też dużą elastyczność poruszania się na napędzie hybrydowym, przy użyciu silnika Volvo D5.

W ostatnim czasie 90 elektrycznych hybryd Volvo zostało dostarczonych do Belgii, firma otrzymała ponadto zamówienia z Luksemburga, Niemiec i Szwecji. Łącznie Volvo sprzedało dotychczas na całym świecie ponad 3,6 tys. zeletryfikowanych autobusów.


Sprawdź też:
hybryda
Volvo
Francja
  • Adam K. – 11.10.2017

    O co chodzi z tymi pomarańczowymi obramowaniami na środkowych drzwiach? Spotykam się z tym już któryś raz, niebywale szpetne.

  • Sosno – 11.10.2017

    Hybrydy ładowane elektrycznie jeżdżą już po sieci KZKGOP. Także tego.

  • Znawca – 11.10.2017

    Bo to są drzwi elektryczne rozsuwane na boki i dlatego są tak odznaczone

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.