TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Piętrowy autokar Volvo dla Europy. Nadchodzi 9700 DD! [FILM]
InfoBus.pl - Opublikowano: 09.11.2019 10:00:48
Piętrowy autokar Volvo dla Europy. Nadchodzi 9700 DD! [FILM]

Szwedzki koncern od marca 2018 roku produkuje dwupokładowe autobusy w Meksyku. Teraz Volvo chce zaoferować turystyczne piętra także w Europie.

Szwedzki koncern od marca 2018 roku produkuje dwupokładowe autobusy w Meksyku. Teraz Volvo chce zaoferować turystyczne piętra także w Europie.

To spore zaskoczenie, ale z drugiej strony jest to racjonalna decyzja. Biorąc pod uwagę najnowszą politykę np. FlixBusa, producenci autokarów specjalnie nie mają specjalnie wyjścia i muszą "iść w piętra", które są po prostu bardziej wydajne w transporcie zarówno międzymiastowym, jak i turystycznym. Szwedzka firma już ogłosiła wprowadzenie nowego autokaru do swojej oferty - i to już od pierwszej połowy 2020 roku - wyświetlając kilka tajemniczych zdjęć.

Jego Wysokość 9700 DD

Nienajlepsza informacja dla nas jest taka, że piętrowe Volvo 9700 DD nie będzie produkowane we Wrocławiu. Przynajmniej nie od razu. Volvo chce uruchomić produkcję piętra w zakładach Carrus Delta Oy w Finlandii. To też pokazuje, jaki kierunek chce obrać firma przy sprzedaży 9700 DD, czyli głównie rynki Europy Północnej.

Skandynawski kierunek widać też w wysokości pojazdu - ma on mieć aż 4,2 m wysokości (czyli identycznie jak Volvo 9800DD w Meksyku), co oczywiście wpłynie pozytywnie na komfort pasażerów, ale oznacza tez mnóstwo legislacyjnych problemów w krajach na ternie Unii Europejskiej. Zobaczcie jak meksykańska wersja piętrowego Volvo radzi siebie na drogach Ameryki Południowej:

Na Północ

Pod maskę dwupokładowego autokaru znajdzie się silnik Volvo D11K460 o pojemności 11 litrów i mocy 460 KM z certyfikatem zgodności z biodieslem B100 i Hvo. Dalsze informacje zostaną podane podczas premiery (być może podczas IAA w Hanowerze). Podobno jednak już na ten wyjątkowy autokar wpłynęły pierwsze zamówienia.

-"Wraz z wprowadzeniem nowego Volvo 9700 DD ponownie podniesiemy poziom naszej oferty i będziemy mogli zaoferować pełną gamę autobusów turystycznych, które pozwolą klientom szeroki wybór. Nawet dziś, przed premierą, odnotowaliśmy znaczny popyt na Volvo 9700 DD od naszych klientów, co pokazuje, jak atrakcyjny jest ten nowy model na rynku "- powiedział Niklas Orre, wiceprezes ds. sprzedaży autobusów w Business Region Europe w Volvo Buses.

Jak w Meksyku

Głównym elementem przemawiającym na korzyść tego typu konstrukcji to zdecydowanie większa pojemność pasażerska. Dwupiętrowa, meksykańska wersja Volvo 8900 DD ma 15 m długości, 4,2 m wysokości i 2,60 m szerokości, i oferuje o 40 procent więcej foteli w porównaniu do jednopokładowego 9800 o pojemności do 63 pasażerów. Autokar opracowany został w celu osiągnięcia wysokiej wydajności operacyjnej, oferując jednocześnie najlepsze wrażenia z podróży. Oferuje on wewnętrzną wysokość 1,80 m na obu pokładach, a także bagażniki o dużej pojemności. Jak podkreśla Volvo, jest to jedyny autokar na południowoamerykańskim rynku oferujący rampę dla wózków inwalidzkich.

Meksykański wzór dla 9700DD wyposażony jest w zaawansowane systemy bezpieczeństwa, takie jak: elektronicznie sterowane hamulce tarczowe Volvo (EBS), elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy (ESP), system Adaptive Cruise Control (ACC), funkcję utrzymania pasa ruchu i system ostrzegania o kolizji z funkcją hamulca awaryjnego. Schody na drugie piętro są skierowane do przodu, aby zmniejszyć ryzyko wypadków w przypadku hamowania awaryjnego.

Więcej o meksykańskim piętrze - pierwowzorze Volvo 9700DD pisaliśmy w InfoBusie TUTAJ




Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
autokar
pięro
Volvo
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.