TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Pixel vs. MPT w walce o białostocki SDIP
TransInfo.pl - Opublikowano: 21.08.2018 14:00:55
Pixel vs. MPT w walce o białostocki SDIP

6 sierpnia Miasto Białystok otworzyło dwie oferty w przetargu na rozbudowę systemu dynamicznej informacji pasażerskiej (SDIP2). Obie propozycje przekraczają budżet.

6 sierpnia Miasto Białystok otworzyło oferty w przetargu na rozbudowę systemu dynamicznej informacji pasażerskiej (SDIP2).

Wpłynęły dwie propozycje:

  • Pierwsza – tańsza - pochodzi od Pixel sp. z o.o. i opiewa na cenę 2 368 045,20 PLN brutto. Ponadto Pixel zaoferował gwarancję na czas 60 miesięcy, realizację umowy w okresie 9 miesięcy, a także raster dla tablicy typu 1 – 6 mm i chłodzenie tablic poprzez system grawitacyjny.

  • Z kolei druga oferta należy do MPTechnology sp. z o.o., która chce zrealizować inwestycję za 2 518 745,82 PLN. W pozostałym zakresie MPT zaoferował gwarancję w okresie 66 miesięcy, wykonanie zamówienia w czasie 7 miesięcy, raster dla tablicy typu1 – 5 mm lub mniej i chłodzenie tablic poprzez system grawitacyjny.

Mamy więc ofertę tańszą i jednocześnie nieco słabszą pod względem kryteriów pozacenowych oraz ofertę droższą i korzystniejszą w pozostałych kryteriach. Pozostaje więc pytanie kto z tego pojedynku może wyjść zwycięsko.

Pixel vs MPT

Zanim jednak spróbujemy na nie odpowiedzieć, warto dodać, że budżet zamawiającego na to zadanie został określony na kwotę 1 600 230,00 PLN brutto. Zatem obie propozycje znacząco przekraczają szacunki zamawiającego. Zakładając jednak, że miasto znajdzie brakujące środki (co raczej wątpliwe) to oferta PIxel tylko w kryterium cenowym ma przewagę 3,29 pkt, ale jednocześnie traci do MPTechnology 1,81 pkt w kryterium gwarancji, 2 pkt za termin wykonania zamówienia i aż 2,5 pkt za raster dla tablic. W rezultacie po podliczeniu punktów najbliżej zwycięstwa jest oferta droższa – czyli MPTechnology. Pozostaje więc czekać na analizę ofert i decyzję miasta. Przypomnijmy, że inwestycja będzie dofinansowana ze środków Unii Europejskiej pochodzących Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.

Zakres zamówienia

Rozbudowa systemu dynamicznej informacji pasażerskiej (SDIP2) polegać ma na:

  • - zaprojektowaniu i dostawie 2 typów nowych tablic informacji pasażerskiej (typ 1 i typ 2) wraz z oprogramowaniem, montażem, wdrożeniem oraz serwisem w okresie trwania gwarancji,

  • - wykonaniu dokumentacji wraz z uzyskaniem wszystkich pozwoleń na realizację przyłączy zasilania dostarczonych tablic do sieci miejskiej,

  • - zmianie lokalizacji 10 sztuk dotychczasowych tablic LED (typ 3) wraz z dokumentacją nowych lokalizacji, uzyskaniem stosownych pozwoleń i wykonaniem przyłączy do podłączenia przenoszonych tablic w określonych przez zamawiającego lokalizacjach,

  • - dostarczeniu nowego oprogramowania na przenoszone tablice (typ 3) i ich integracji z oprogramowaniem SDIP2,

  • - dostarczeniu responsywnego serwisu www dla pasażerów – ma on prezentować informację dynamiczną (rzeczywista prognoza odjazdów dla wszystkich przystanków) i statyczną (teoretyczne rozkłady jazdy dla wszystkich przystanków).

Wykonawca ponadto będzie musiał dokonać integracji na poziomie dostępnych interfejsów przekazywania informacji SDIP2 z systemem dynamicznej informacji pasażerskiej i zarządzania flotą (SDIP) obecnie wykorzystywanym przez zamawiającego. Zamówienie opiewa również na usługę utrzymania (obsługa eksploatacyjna) systemu SDIP2 na obszarze działania zamawiającego w okresie wdrażania i trwania gwarancji.

Jak wspomniano powyżej, zamówienie obejmuje dostawę, montaż i uruchomienie (wraz z przyłączami) wyposażenia na przystankach – 37 tablic wraz z oprogramowaniem, w tym: tablice (typ 1) - 36 sztuk i tablica (typ 2) - 1 sztuka zasilana z panelu solarnego.

Więcej o specyfikacji technicznej tablic pisaliśmy tutaj:


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
SDIP
UM Białystok
Pixel
MPTechnology
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.