Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

PKM Katowice ponawia przetarg na MEGA elektrobusy

infobus
27.04.2020 17:00
0 Komentarzy

27 kwietnia Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej wKatowicach ponowiło przetarg na dostawę 5 sztuk fabrycznie nowychniskopodłogowych autobusów o napędzie elektrycznym klasy MEGA.

W zakresie wymagań finansowych wykonawca musi posiada środkifinansowe lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej: 8 000 000,00 PLN plusOC na sumę co najmniej: 3 000 000,00 PLN. Z kolei wadium wynosi 260 000 PLN.Czyli przy tej wielkości zamówienia to standard.

W zakresie wymaganego doświadczenia nie mamy jakiś mocnychobostrzeń i PKM Katowice chce od potencjalnych oferentów wykazania się co najmniej jednądostawę fabrycznie nowych autobusów miejskich niskopodłogowych o napędzieelektrycznym o wartości co najmniej: 5 200 000,00 PLN.

Jest też zabezpieczenie – zamawiający będzie wymagał od wykonawcy,którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, wniesieniazabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 3 % ceny całkowitejpodanej w ofercie.

Wymagany termin realizacji zamówienia to 350 dni, a zastosowane kryteria wyboru najkorzystniejszejoferty to:

  • Ocena właściwości techniczno-eksploatacyjnych / Waga: 40

  • Cena – Waga: 60

O tym, kto będzie się ubiegał o katowicki kontrakt i czy ponownie będzie to tylko Solaris, dowiemy się najwcześniej 3 czerwca, kiedy wyznaczono składaniaofert.

Historia drugiego podejścia

Przypomnijmy, że 20 marca Przedsiębiorstwo KomunikacjiMiejskiej w Katowicach unieważniła cześć przetargu na zakup 5 szt. elektrobusówklasy MEGA. Druga część zamówienia – na 5 szt. elektrobusów klasy MAXI –najpewniej zostanie rozstrzygnięta na korzyść firmy Solaris Bus & Coach,która jako jedyna złożyła oferty w obu zadaniach.

Za pięć elektrycznych Urbino18 firma zaproponowała cenę 20 602 500 PLN brutto, co daje jednostkową ceną napoziomie 3 350 000 PLN netto. Z kolei za „dwunastki” padła suma 15252 000 PLN brutto, co daje jednostkową cenę nU12e na poziomie 2 480 000 PLNnetto.

Wówczas każdy z elektrobusów miał być objęty trzyletniągwarancją całopojazdową oraz min. ośmioletnią na trwałość baterii przyzałożeniu, że ich pojemność nie spadnie poniżej 80% stanu początkowego.

Szybka anulacja 

Katowicka spółka zdecydowała nie szukać dodatkowych środkówi szybko unieważniła cześć na dostawę MEGA „elektryków”.

W grze więcpozostają krótsze i dużo wskazuje, że PKM wybierze tutaj ofertę Solarisa.

Przegubowe zamówienie zostało skierowane do powtórki, która właśnie sięrozgrywa. Teraz – podobnie, jak wcześniej – pięć przegubowych,katowickich elektrobusów ma mieć nadwozia o długości 17,5 – 18,75 m, szerokoścido 2,55 m i wysokości do 3,3 m. do 3,3 m. Pojemność każdego pojazdu określonona min. 130 pasażerów. Dla co najmniej 25% mają być przygotowane miejscasiedzące. Wymiana pasażerów odbędzie się przez trzy pary dwuskrzydłowych drzwiw układzie 2-2-2-2, każde o prześwicie min. 1200 mm.

Komentarze