TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

PKM Tychy chce znów podwykonawcy. Min. 52 kierowców
INFOBUS.PL - Opublikowano: 19.08.2019 12:00:07
fot. tychy.pl

Za pierwszym razem się nie udało, więc będzie drugie podejście. PKM w Tychach próbuje łatać swoje braki kadrowe przy wsparciu zewnętrznej firmy. Spółka jeszcze raz szuka podwykonawcy, który zapewni min. 52 kierowców.

Za pierwszym razem się nie udało, więc będzie drugie podejście. Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej w Tychach próbuje łatać swoje braki kadrowe przy wsparciu zewnętrznej firmy. Spółka jeszcze raz szuka podwykonawcy, który zapewni jej na niecałe dwa lata przynajmniej 52 kierowców autobusów.

Przypomnijmy, że PKM już wiosną szukał podwykonawcy, który przez dwa lata zapewni mu min. 60 kierowców autobusów. Mieli oni obsadzić zadania przewozowe, na których praca eksploatacyjna miała wynieść 4 140 000 wzkm. Ostatecznie nic z tego nie wyszło. Tyski przewoźnik nie miał zabezpieczonych odpowiednich środków by skorzystać z wsparcia świętochłowickiego Meteora i Irexu z Sosnowca.

Nowy przetarg, więcej pracy dla jednego zewnętrznego kierowcy
16 sierpnia został ogłoszony nowy przetarg. Szacunkowa wartość zamówienia podstawowego to 7 360 000 zł netto. Do obsadzenia będą zadania przewozowe, na który będzie do wykonania 3,2 mln wzkm. A to według naszych szacunków może oznaczać zapotrzebowanie na obsadzenie służb w zakresie między 178 000, a 200 000 roboczogodzin w trakcie całego kontraktu.

Z szacunkowej wartości zamówienia wynika, że PKM chciałby płacić podwykonawcy 2,30 zł/wzkm netto. To z kolei oznaczałoby stawkę dla podwykonawcy za każdą godzinę pracy jego kierowcy między 36,80 zł, a 41,35 zł. Oczywiście od tego trzeba by odjąć koszty prowadzenia kontraktu, zysk podwykonawcy i wtedy można szacować ile trafiłoby "na czysto" do kierowcy. Dużo, mało? Kwestia punktu widzenia na kilka spraw.

Umowa z podwykonawcą miałaby obowiązywać niecałe dwa lata, od 1 października 2019 r. do końca maja 2021 r.

Do realizacji zamówienia podwykonawca PKM powinien skierować co najmniej 52 kierowców posiadających określone przepisami prawa kwalifikacje do przewozu osób autobusami komunikacji miejskiej. Plan zakłada wykorzystanie zewnętrznych prowadzących na zadaniach przewozowych według następującej struktury:

  • dni robocze – 6591 wzkm wykonywane dobowo – 25 autobusami
  • soboty – 3709 wzkm wykonywane dobowo – 13 autobusami
  • niedziele i święta – 797,2 wzkm wykonywane dobowo – czterema autobusami

PKM może zwiększyć zakres zadań, które powierzy swojemu partnerowi. Przewoźnik zastrzegł sobie możliwość udzielenia zamówienia uzupełniającego do kwoty nie większej niże 2 208 000 zł netto.

Formalności
Do złożenia wiążącej oferty konieczne jest spełnienie trzech warunków. Pierwszy to ubezpieczenie. Oferent musi być ubezpieczony od prowadzonej działalności na kwotę nie mniejszą niż 200 000 PLN. Warunek doświadczenia PKM uzna za spełniony jeśli udowodni mu się wykonanie w ciągu ostatnich trzech lat jednej usługi komunikacji miejskiej o wartości min. 1 mln PLN brutto. I do kompletu wadium. Oferta musi być zabezpieczona na 100 000 PLN.

Termin składania ofert mija 17 września. Jedynym kryterium wyboru jest cena.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
linie
kierowca
PKM Tychy
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.