Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

PKM Tychy jeszcze raz kupuje 10 minibusów na CNG

infobus
18.04.2018 12:30
0 Komentarzy

Wczoraj, 17 kwietnia tyskie Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiejogłosiło jeszcze raz przetarg na dostawę 10 nowych autobusów klasy MINIzasilane sprężonym gazem ziemnym. Poprzednim razem przewoźnik nie otrzymał wogóle ofert. Czy tym razem będzie lepiej?

Tyski PKM ma dosyć ambitny plan. W ciągu najbliższych kilku latchce wyeliminować ze swojej floty autobusy z silnikami diesla. W 2024 rokukażdy autobus spółki ma posiadać napęd gazowy. W tym celu przewoźnik przywsparciu unijnym w ramach POIŚ chce pozyskać 50 pojazdów na CNG.Pierwszym etapem w realizacji tej strategii był zakup 10 gazowych minibusów.Przetarg jednak unieważniono, gdyż nikt nie przedstawił PKM oferty.

Wczoraj spółka ogłosiła nowy przetarg na dostawę dziesięciuminibusów z silnikami Euro 6, zasilanymi paliwem gazowym. Ich dostawca będziemiał 9 miesięcy od podpisania umowy na przekazanie ich przewoźnikowi z Tychów,a więc nieco dłużej niż w pierwszym podejściu. PKM szacuje, że mogą onekosztować więcej. Szacunkowa wartość zamówienia wzrosła z 5 663 000 PLN nettodo 6 367 200. Łatwo więc policzyć, że jeden taki pojazd teraz miałbykosztować 636 720 PLN netto.

Na omówienie SIWZ jeszcze przyjdzie czas. Pora więc na warunkiformalne postępowania. Minimum w zakresie zdolności finansowej oferenta to 5mln PLN. Dodatkowo musi on wykazać, że w ciągu ostatnich trzech lat corocznieosiągał dodatni wynik finansowy netto ze sprzedaży. Warunek doświadczenia PKMuzna za spełniony, jeżeli wykonawca udowodni, że w ciągu ostatnich 3 latwykonał dostawy przynajmniej 10 minibusów o łącznej wartości minimum 4 mln PLNbrutto. Do kompletu jeszcze wadium, które w tym postępowaniu wynosi 100 000 PLN.

Wstępny termin składania ofert wyznaczono na 24 maja. Ich ocenieposłużą cztery kryteria. Oczywiście najważniejsza jest cena. Ma ona 85% wagi.Po 5% można wywalczyć w trzech pozostałych kryteriach. To liczba miejsc dlapasażerów, wyposażenie autobusów w funkcję przyklęku oraz odpowiedni układdrzwi.

Od 2015 roku PKM eksploatuje już jeden minibus na paliwo gazowe.Dostarczyła go firma Auto-CUBY. Ponadto przewoźnik ma w swojej flocie jeszcze11 małych autobusów, tyle, że z silnikami diesla. Nie zmienia to jednak faktu,że spółka obrała pewien cel i dąży do jego realizacji. Czy tym razem uda sięPKM zdobyć jakiekolwiek oferty?

Komentarze