TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

PKP Intercity z 3 partnerami autobusowymi
InfoBus.pl - Opublikowano: 06.10.2015 12:23:24 4 komentarze
PKP Intercity wybrało trzech partnerów do dwuletniej umowy ramowej. To znani przewoźnicy.

Narodowy przewoźnik kolejowy wybrał trzy firmy, z którymi zawrze dwuletnią umowę ramową na wykonywanie przewozów autobusowych w ramach komunikacji zastępczej na terenie całego kraju.

Narodowy przewoźnik kolejowy wybrał trzy firmy, z którymi zawrze dwuletnią umowę ramową na wykonywanie przewozów autobusowych w ramach komunikacji zastępczej na terenie całego kraju. Wartość zamówień, które obejmuje kontrakt to 8 mln zł netto.

PKP Intercity postępowanie zmierzające do zawarcia umów ramowych zdecydowało się przeprowadzić w trybie przetargu ograniczonego. Aby przejść etap kwalifikacji trzeba było spełnić dwa kluczowe warunki. Pierwszy z nich odnosił się do wymaganego doświadczenia. PKP IC oczekiwało od zainteresowanych przewoźników, aby w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu przedstawili referencje poświadczające wykonanie lub wykonywanie usługi przewozu autobusowego o wartości nie mniejszej niż 1 mln zł netto.

Drugi z warunków odnosił się do potencjału technicznego wykonawców. Spółka kolejowa oczekiwała, że oferenci wykażą się posiadaniem lub dysponowaniem w przyszłości przynajmniej 20 autokarami z układem drzwi 1-1-0, które byłyby wyprodukowane nie wcześniej niż w 2005 roku. Przynajmniej dwa pojazdy z tej puli miały umożliwiać podróż osobom na wózkach inwalidzkich. Ponadto PKP IC żądało, by autobusy umożliwiały przewóz co najmniej 48 pasażerów na miejscach siedzących, były wyposażone w klimatyzację, układ wentylacji naturalnej oraz toalety w systemie zamkniętym.

W toku kwalifikacji do składania wiążących ofert zaproszono pięciu oferentów. Pierwszym z nich "Omega Smak Podróży" z Ochodza. Kolejną firmą, którą zakwalifikowano do drugiego etapu przetargu został FUH Mariusz Franków z Birczy. Trzeci oferent to znana warszawska spółka Europa Express City. Czwarte zaproszenie przesłano firmie Usługi Transportowe "Bujakbus" z Trzęsówki. Ostatnim oferentem w drugim etapie zostało Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowe w Bydgoszczy. PKP Intercity miało dokonać wybory partnerów w oparciu o dwa kryteria. Cenie przyznano wagę 90%, pozostałe punkty można było wywalczyć za normę emisji spalin pojazdów, którymi miałyby być świadczone przewozy.

Po przeanalizowaniu przesłanych propozycji za wiążące uznano trzy ostatnie tj. Europa Express City, "Bujakbus" oraz PKS Bydgoszcz. I to z tymi przewoźnikami spółka kolejowa podpisze dwuletnie umowy ramowe, których łączna wartość to 8 mln zł netto.

Oferty "Omega Smak Podróży" oraz FUH Franków wykluczono z postępowania z powodu niespełnienia warunków udziału.

O zwycięzcach przetargu nie trzeba się dużo rozpisywać. To firmy transportowe, które m.in. już mają pewne doświadczenie w kooperacji z przewoźnikami kolejowymi oraz rozpoznawalne marki w ich macierzystych rejonach działalności. "Ramówki", które podpisze z nimi PKP Intercity z pewnością będą ważną referencją w dosyć rozbudowanym portfolio usług każdego z wymienionych przewoźników. Natomiast dla kolejowej spółki to dobry instrument, którzy pozwoli efektywnie planować w sytuacjach awaryjnych oraz zamknięć torowych zastępowanie wybranych pociągów komunikacją autobusową.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP Intercity
PKS Bydgoszcz
Europa Express City
Bujakbus
  • s – 06.10.2015

    PKS Bydgoszcz :) Jeden z lepszych PKSów w Polsce.

  • alojz – 06.10.2015

    Od października Europa Express "wróciła" też na linię Warszawa - Małkinia. W przetargu wystartowała siostrzana spółka wyrzuconej w czerwcu za lewe faktury Europy Express City - Europa Express.pl.

  • xyz – 07.10.2015

    EEC to firma-krzak i kombinator.

  • s – 07.10.2015

    Ważne że PKS BYDGOSZCZ to nie firma krzak. Oni wygrywają na rynku bydgoskim z prywaciarzami.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.