Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

PKS Poznań w związku powiatowo-gminnym

infobus
10.07.2019 15:00
0 Komentarzy

Od 2021 roku organizacją połączeń na terenie działania obecnego PKS Poznań zajmie się związek powiatowo-gminny; do tego czasu za przewozy będzie odpowiadał Powiat Poznański – poinformował dotychczasowy właściciel spółki, Miasto Poznań.

Docelowo przewozy autobusowe mają być dofinansowywane przez wszystkie zainteresowanie nimi gminy i powiaty. Poznański magistrat poinformował, że takie rozwiązanie jest efektem porozumienia wypracowanego „po licznych spotkaniach miasta z przedstawicielami wielkopolskich samorządów”.

Powiat organizatorem

Porozumienie zakłada powołanie od początku 2021 roku związku powiatowo-gminnego, którego członkowie będą dopłacać do poszczególnych połączeń autobusowych. Jednym z nich będzie Miasto Poznań. Do tego czasu, od września 2019 do grudnia 2020 roku, organizacją przewozów zajmie się Powiat Poznański.

Rada Miasta Poznania podjęła już decyzję o dofinansowaniu przewozów do końca 2020 roku kwotą 1,34 mln zł. Radni zdecydowali też, że Miasto Poznań powierza do prowadzenia Powiatowi Poznańskiemu zadanie „organizacji przewozów pasażerskich o charakterze użyteczności publicznej w zakresie publicznego transportu zbiorowego w powiatowych przewozach pasażerskich”.

Jaka siatka?

Poznański magistrat podał, że nie jest jeszcze znana dokładna siatka połączeń PKS Poznań w nowym systemie organizacyjnym. Obecnie oferowane kursy mają zostać utrzymane pod warunkiem, że będą przebiegać przez tereny gmin lub powiatów, które podpiszą porozumienie.

Jak podkreślono, działania podejmowane przez stolicę Wielkopolski we współpracy z innymi samorządami mają na celu utrzymanie międzygminnej komunikacji autobusowej. „Jej istnienie leży w interesie miasta. Dzięki niej możliwe jest ograniczenie liczby samochodów osobowych wjeżdżających do centrum, a co za tym idzie zmniejszenie natężenia ruchu oraz polepszenie jakości powietrza” – podał urząd miasta.

Poznański magistrat przypomniał, że spółka PKS Poznań SA, mimo głębokiej restrukturyzacji, przynosiła znaczne straty na poziomie działalności podstawowej. W 2017 roku spółka dopłaciła do utrzymania przewozów autobusowych 5,5 mln zł. (PAP)

Komentarze