Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

PKS-y zaczynają w końcu współpracować. Sezonowo

infobus
27.07.2016 12:59
0 Komentarzy

W odpowiedzi na podobne posunięcia PolskiegoBusa i Arriva (oczym pisaliśmy w InfoBusie TUTAJ.PKS Polonus rozszerzył sieć sezonowych połączeń krajowych i podniósł standardich obsługi dzięki współpracy z regionalnymi przewoźnikami autobusowymi. Odpoczątku wakacji trasy z Warszawy do Krynicy Morskiej, Łeby, Darłówka,Grudziądza i Giżycka oraz w relacji powrotnej obsługiwane są wspólnie przez PKSPolonus, PKS Elbląg i PKS Radzyń Podlaski. Umowy z partnerami branżowymizawarte zostały na okres: lipiec ? sierpień 2016.

Współpraca przewoźników obejmuje m.in. obsługę przez PKSElbląg i Radzyń Podlaski linii sezonowych PKS Polonus oraz dotychczasowychpołączeń do Krynicy Morskiej, realizowanych przez PKS Elbląg. Jednocześnie PKSPolonus wynajął w ramach zawartych umów 7 autokarów wysokiej klasy, w tym 5 zfloty PKS Radzyń Podlaski i 2 z taboru PKS Elbląg.

Polonus o współpracy

? Rynek przewozów autokarowych jest niezwykle konkurencyjny.Wielu mniejszych przewoźników nie wytrzymuje presji cenowej, zwłaszcza wkontekście olbrzymich inwestycji w tabor oraz infrastrukturę dworcową. Wefekcie ograniczają bądź całkowicie zawieszają komunikację dalekobieżnąParadoksalnie, w tak trudnych warunkach rynkowych to współpraca międzyprzewoźnikami, a nie zacięta rywalizacja, może przynieść większe korzyści?podsumowuje Andrzej Padziński, dyrektor ds. sprzedaży i rozwoju PKS Polonus. ? Często niewielka zmiana w dotychczasowymprocesie logistycznym, wynajem autokarów czy współdzielenie kursów sąwystarczającym rozwiązaniem, pozwalającym nie tylko zachować dotychczasowąpozycję na rynku przewozów, ale również poprawiać rentowność firmy, którejperspektywy rozwoju ? bez wsparcia partnera branżowego ? mogłyby znaczącozmaleć. Tym samym, mamy nadzieję, że współpraca PKS Polonus z PKS Elbląg i PKSRadzyń Podlaski przyniesie wymierne korzyści dla każdej ze stron. Przy wspólnejobsłudze połączeń, na których dotychczas konkurowaliśmy, obie strony zyskują ?dla nas oznacza to między innymi podniesienie standardu obsługiwanych linii imożliwości obsługi większej liczby tras wysokiej klasy pojazdami. Z koleidlanaszych partnerów taka współpraca to stałe przychody z obsługiwanych tras, bezkonieczności ponoszenia inwestycji w systemy sprzedażowe i marketing? dodajeAndrzej Padziński.

Nowe linie = nowy tabor

PKS Polonus systematycznie rozszerza siatkę połączeń autokarowych.Przewoźnik obsługuje już ponad 36 dalekobieżnych tras krajowych i realizujemiędzynarodowe połączenia do Lwowa oraz ? od lutego 2016 roku ? do Drohobycza. Tegorocznąnowością w rozkładzie jazdy jest również Polańczyk oraz sezonowe, wakacyjnekursy do Kołobrzegu i Zakopanego przez Białkę i Bukowinę Tatrzańską. Natomiast w2015 roku PKS Polonus uruchomił 8 nowych tras i kursów, w tym m.in. napopołudniowej trasie do: Lwowa czy porannej do Grudziądza i Kudowy-Zdroju.

Polski przewoźnik ? poza zwiększaniem zasięgu działania ?konsekwentnie inwestuje również w tabor. Jeszcze w lipcu 2016 PKS Polonus kupi4 używane autokary niskopodłogowe na potrzeby komunikacji lokalnej, natomiast wczerwcu 2016 roku flotę przewoźnika uzupełniły 3 wysokopokładowe autokary, wtym dwa nowe, 57-osobowe marki Scania Touring oraz jeden używany marki ScaniaPB, mieszczący 61 pasażerów. Z kolei w 2015 roku PKS Polonus zainwestował w 4nowe, 57-osobowe autokary marki Scania Touring i 2 używane pojazdy Scania PB. Tymsamym, tabor PKS Polonus stanowić będą łącznie 44 nowoczesne, komfortowe ibezpieczne autokary, które obsłużą w 2016 roku na trasach krajowych imiędzynarodowych co najmniej 1 mln pasażerów.

Komentarze