TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Polak autobusowym Mistrzem Europy. Sebastian Mlonka!
InfoBus.pl - Opublikowano: 23.09.2018 11:33:37
Polak autobusowym Mistrzem Europy. Sebastian Mlonka!

Zakończyły się I Mistrzostwa Europy Kierowców Autobusów "Bus-EM European Busdriver Championship" w Berlinie. Wielkie brawa dla polskich kierowców!

Zakończyły się I Mistrzostwa Europy Kierowców Autobusów "Bus-EM European Busdriver Championship" w Berlinie. Wielkie brawa dla polskich kierowców!

W tych prestiżowych zawodach wystartowało łącznie 21 ekip z 15 krajów. O ekipach uczestniczących w konkursie pisaliśmy w InfoBusie TUTAJ Polskę reprezentowały dwie drużyny: z MPK-Łódź (Marta Kukulska i Sebastian Mlonka) i MPK Kraków. Łódzka ekipa zakończyła zawody na rewelacyjnym trzecim miejscu, a krakowska - na 15-stym.Razem daje to Polsce bardzo wysokie miejsce w krajowym rankingu.

-"Było to wspaniałe wydarzenie, które oprócz rywalizacji pomiędzy poszczególnymi zespołami kładło nacisk na promocję miast uczestniczących w konkursie oraz na nawiązywanie nowych, branżowych znajomości z przedstawicielami firm komunikacyjnych z całej Europy - relacjonują polscy uczestnicy.

Najlepsze Drużyną Mistrzostw to:

  • Stuttgart

  • Moskwa

  • Łódź

Indywidualny mistrz z Polski

Najważniejsza jednak informacje dla nas to pierwsze miejsce w klasyfikacji indywidualnej Mistrzostw. I tutaj z grona 42 prowadzących Najlepszym Autobusowym Kierowcą w Europie został Sebastian Mlonka z zajezdni Nowe Sady MPK-Łódź. Ogromne gratulacje!

Drugie miejsce zajął Niemiec- Gunter Hortig, a trzecie Węgier - Janos Haibach.

Aneta Kanska z MPK Kraków była 23, Marta Kakulska z MPK-Łódź - 27, a Piotr Wróbel z MPK Kraków - 28.

8 konkurencji

W drodze do finału Bus-EM European Busdriver Championship kierowcy przejść 8 konkurencji, które w większości odbywały się na autobusach: piętrowym MAN Lion's City DD i elektrycznym Solaris Urbino 12. Tylko w ostatniej konkurencji pojawił się Mercedes-Benz Citaro. e dwa ostatnie były znane polskim kierowcom - elektryk Solarisa jeździ w Krakowie, a Citaro - zarówno w Krakowie, jak i Łodzi.

Pierwsze zadanie polegało to przejeździe piętrusem przez "tunel" z licznymi zakrętami. Druga konkurencja polegała na przejechaniu piętrusem między dwiema przeszkodami. Co ważne, kierowca sam z daleka ocenia w jakiej odległości od autobusu powinna być ustawiona przeszkoda po prawej stronie by pojazd był w stanie zmieścić się w "bramce".

W trzeciej konkurencji kierowca przesiadał się do autobusu elektrycznego, którym ma zrobić rundę po obrysie dosyć niewielkiego kwadratu. Następne zadanie, które należało wykonać "elektrykiem" to slalom, a kolejne to przejazd nim miedzy przeszkodami.

W szóstej konkurencji liczyła się precyzja, bo kierowca musiał tak zatrzymać auto by środek tylnych drzwi znajdował się naprzeciwko strzałki zamontowanej na poboczu. Z kolei w siódmym zadaniu kierowca musiał rozpędzić auto do 15 km/h, a następnie zatrzymać przed znakiem STOP. Oczywiście ma zasłonięty prędkościomierz.

W ósmej konkurencji - za kierownicą Mercedesa Citaro - ponownie należało przejechać przez "tunel" z licznymi zakrętami. Oczywiście przy punktacji ogromną rolę odgrywał czas, z jakim pokona się tor przeszkód.

Filmy pokazujący autobusowe konkurencje można zobaczyć na:

https://www.facebook.com/169972920392670/videos/307797116676973/

https://www.facebook.com/169972920392670/videos/448074529048742/






Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
konkurs
kierowca
MPK Kraków
MPK Łódź
Niemcy
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.