TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Polski debiut BMC Neocity 8,5! W Łomży i z nowym dealerem
INFOBUS.PL - Opublikowano: 05.12.2019 14:00:43
Polski debiut BMC Neocity 8,5! W Łomży i z nowym dealerem

Prezydent Łomży Mariusz Chrzanowski podpisał umowę z firmą PeterBus z Warszawy na dostawę dwóch autobusów BMC Neocity 8.5 wraz z monitoringiem oraz inteligentnymi systemami transportowymi.

Prezydent Łomży Mariusz Chrzanowski podpisał umowę z firmą PeterBus z Warszawy na dostawę dwóch autobusów BMC Neocity 8.5 wraz z monitoringiem oraz inteligentnymi systemami transportowymi. 

Łomża za nowe autobusy zapłaci 1 126 167,34 PLN brutto, co daje niespełna 457 800 PLN netto za jednego małego BMC. My jeszcze dodajemy, że w pakiecie jest dwuletnia gwarancja całopojazdowa. Do Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji trafią one jeszcze w tym roku, co będzie dobrym podsumowaniem 50-lecia MPK.

BMC z nowy dealerem
Autobusy Neocity 8,5m Low Floor to miejskie midibusy tureckiej produkcji. Mogą przewieźć do 72 pasażerów, w tym 25 na miejscach siedzących. Posiadają silnik diesla Cummins spełniający normę emisji spalin Euro 6. Od teraz za sprzedaż autobusów tej tureckiej marki odpowiada warszawski Peterbus.

"Autobusów tej wielkości w Łomży brakowało" – podkreśla prezydent Mariusz Chrzanowski licząc, że to nie koniec wymiany taboru MPK – "Na początku przyszłego roku złożymy wniosek o dofinansowanie ze środków unijnych projektu pn. "Zrównoważona mobilność miejska". Zakład on m.in. zakup 11 niskoemisyjnych autobusów zasilanych gazem ziemnym CNG oraz 2 zeroemisyjnych autobusów elektrycznych" – informuje prezydent Mariusz Chrzanowski. 

To jednak nie wszystkie planowane zakupy, bo jeśli dojdzie do realizacji projektu e-Bus, to do Łomży może trafić przynajmniej dziesięć zeroemisyjnych autobusów elektrycznych o długości ok 10 m.

Mniejszy metraż, większe możliwości
Zastępca dyrektora MPK Andrzej Petkowski podkreśla, że dwa zakupione autobusy BMC, dzięki swojej wielkości i mniejszemu spalaniu, będą generowały mniejsze koszty utrzymania. 

"Będziemy mogli wykorzystywać je na wszystkich naszych liniach, głównie jednak na tych, na które autobusy Volvo i Scania są za duże, a Karsan za małe. Co ważne, pomimo swojej wielkości są one w stanie przewieźć stosunkowo dużą liczbę pasażerów, dlatego będą stanowiły doskonałe uzupełnienie naszego taboru" – zauważa Andrzej Petkowski.

Obecnie najstarsze pojazdy wykorzystywane w komunikacji miejskiej w Łomży marki Volvo mają już dwadzieścia lat. Najwięcej jest jednak Scanii z 2011 roku. Są to duże, 12-metrowe pojazdy. Tabor MPK uzupełniają cztery mniejsze autobusy marki Karsan tureckiej produkcji. Wszystkie mają silniki diesla spełniające normy Euro-2, Euro-3 (Volvo) oraz Euro-5 (Scania i Karsan).

Na podstawie ilości zużywanych paliw, wyliczono ilość emisji gazów cieplarnianych z poszczególnych aktywności społecznych i gospodarczych na terenie miasta Łomży. Wynika z nich że transport prywatny i komercyjny przyczynia się do emisji CO2 na terenie Łomży w 46%. Natomiast udział łomżyńskiej komunikacji miejskiej w emisji CO2 to tylko 0,6 %. Warto zatem w trosce o jakość powietrza już dziś przesiąść się do łomżyńskich autobusów.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
umowa
tabor
MPK Łomża
BMC
Peterbus
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.