Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Polski firmy na FIAA 2017: Solaris

infobus
27.06.2017 10:57
0 Komentarzy

O ofercie polskiego producenta na hiszpańskim rynkuautobusów w Hiszpanii rozmawialiśmy z Mateuszem Figaszewskim, pełnomocnikiemzarządu ds. elektromobilności.

Solaris pokazał w Madrycie dwa autobusy: Nowy Urbino 12electric (który w styczniu zdobył hiszpański tytuł „Bus of the Year) orazNowy Urbino 12 CNG. Pierwszy z nich wyposażony został w akumulatory opojemności 160 kWh, które znajduje się z tyłu pojazdu i na dachu oraz ośnapędową ze zintegrowanymi silnikami elektrycznymi. 

Natomiast Urbino 12 CNGposiadał silnik Cummins ISLG o mocy 320 KM i spełniający normę Euro6,współpracujący ze skrzynią biegów Voith DIWA.6. W tym modelu zmienionoinstalację butli CNG, co pozwoliło nieznacznie obniżyć wysokość całego pojazdu.Model prezentowany na FIAA posiadał pięć zbiorników na gaz o łącznej pojemności1575 l. Producent oferuje również zestawy o wielkości 1260 litrów lub 1875litrów.

Co ważne, ani układ siedzeń gazowego autobusy, ani łącznapojemność pasażerska nie uległa zmianie w porównaniu do konstrukcji z silnikiemdiesla Euro 6. Autobus dalej oferuje 33 miejsca siedzące, z których 16 jestdostępnych z poziomu podłogi.

Jak podkreślił podczas konferencji Mateusz Figaszewski,rzecznik prasowy Solarisa, polska firma ma coraz większy udział w hiszpańskimrynku i realizuje liczne prestiżowe kontrakty – jak np. dostawa przegubowychautobusów elektrycznych dla Barcelony w ramach projektu ZeEus.

{https://youtu.be/TVD8zHtaJ1Y}

Komentarze