Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Polskie firmy na FIAA 2017: BSPL [FILM]

infobus
27.06.2017 07:43
0 Komentarzy

Podczas targów w Madrycie firma BSPL przedstawiła innowacyjnerozwiązania układów chłodzenia dla pojazdów użytkowych.

Dla BSPL targi FIAA 2017 były okazją do prezentacjiinnowacyjnych rozwiązań dla producentów pojazdów użytkowych. Na stoisku firmymożna było obejrzeć m.in. opracowanyprzez BSPL nowoczesny typ modułuchłodzącego opartego na wentylatorach elektrycznych oraz moduł z wentylatoremhydraulicznym.

Moduł z wentylatorami elektrycznymi

BSPL w odpowiedzi na zapotrzebowanie rynkowe opracowałonowoczesny typ modułu chłodzącego opartego na wentylatorach elektrycznych. Wdobie dbałości o środowisko naturalne i prostotę obsługi, wymagania dotyczącezastosowania wentylatorów elektrycznych coraz częściej pojawiają się wspecyfikacjach ostatecznych klientów, a co za tym idzie producentów autobusów.

Rozwiązanie zaprojektowane przez BSPL oparte jest o wysokiejjakości wymienniki stosowane przez dużych producentów pojazdów OEM, pozwala to na uzyskanie niskiego spadkuciśnienia, a co za tym idzie zastosowanie wentylatorów elektrycznych.

Użyte wentylatory to najwyższej jakości rozwiązania – oparte o silniki bezszczotkowe (wydłużonyczas żywotności wentylatorów – nawet do 30 000 h). Praca modułu nadzorowanajest przez sterownik, który dzięki odpowiedniej konfiguracji zadaje dokładnietaką prędkość obrotową wentylatorów jaka jest konieczna aby utrzymać wymaganątemperaturę cieczy chłodzącej. Znacząco wpływa to na hałas generowany przezukład chłodzenia, oraz zużycie energii.

Sterownik posługuje się informacjami dostępnymi w sieci CANpojazdu, co eliminuje konieczność stosowania dodatkowych czujników.

{https://www.youtube.com/watch?v=wlONJz6HI0s}

Moduł z wentylatorem hydraulicznym

W aplikacjach, gdzie dostępna jest niewielka ilość miejscana układ chłodzenia, bądź wymagania dotyczące maksymalnej temperatury pracy sąwyższe niż standardowe dla Europy BSPL z powodzeniem stosuje rozwiązania oparteo hydrauliczny napęd wentylatora

Prezentowane rozwiązanie zaprojektowane przez BSPL opartejest o wysokiej jakości wymienniki stosowane przez dużych producentów pojazdówOEM. Zastosowany został dodatkowoIntercooler który umożliwia odchylenie go do czyszczenia.

Konfiguracja Sandwitch (jeden wymiennik za drugim) pozwalana minimalizacje miejsca potrzebnego na układ chłodzenia, wykorzystując przytym przewagę hydraulicznego napędu wentylatorów w postaci możliwości pracy przydużych spadkach ciśnienia.

Prezentowane rozwiązanie zostało zaprojektowane do pracy wtemperaturze otoczenia sięgającej 55 degC – co odpowiada warunkom panującym wkrajach tropikalnych.

BSPL jako system integrator Bosch Rexroth dostarczarozwiązania oparte o hydrauliczny napęd wentylatora w komplecie z kompletnymsystemem hydraulicznym.

W modułach stosowane są pompy wielotłoczkowe z regulowanymwydatkiem, co pozwala ja optymalne korzystanie z mocy dostępnej z silnikadiesla, oraz uzyskiwanie wyższych ciśnień pracy.

Praca modułu nadzorowana jest przez sterownik, którykontroluje temperatury cieczy chłodzącej oraz kolektora dolotowego, dbając abynie przekroczyły one zadanych przez producenta wartości.

Sterownik posługuje się informacjami dostępnymi w sieci CANpojazdu, co eliminuje konieczność stosowania dodatkowych czujników.

Komentarze