Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Polskie twarze hybrydowych Volvo: Debiut w Białymstoku

infobus
10.10.2018 15:00
0 Komentarzy
style=text-align: justify;”>Volvo w ostatnich dniach zaliczyło debiut w kolejnym polskim mieście. Po Białymstoku kursują już dwa hybrydowe autobusy Volvo 7900. Pojazdy, które na wiosnę kupiło miasto przekazano do eksploatacji Komunalnemu Zakładowi Komunikacyjnemu. To pierwsze hybrydy we flocie przewoźnika. style=”text-align: justify;”>Volvo to nowa autobusowa marka w Białymstoku. Przypomnijmy, że wiosną miasto zamówiło dwie sztuki pojazdów typu 7900 Hybrid za 3 613 740 PLN brutto. Daje to cenę jednostkową za spalinowo-elektryczne Volvo standardowej długości w wysokości 1 469 000 PLN netto. Pisaliśmy o tym tutaj. Autobusy zostały już dostarczone i od około tygodnia dzielnie służą mieszkańcom stolicy Podlasia. style=”text-align: justify;”>Każdym białostockim Volvo może podróżować 94 pasażerów. 30 osób może liczyć na przejażdżkę na miejscach siedzących. W większości są to dedykowane dla Volvo fotele Ster 8MV. Dziesięć siedzeń jest dostępnych z niskiej podłogi. Wejście na pokład tych w pełni niskopodłogowych pojazdów jest możliwe dzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2. Volvo zastosowało drzwi firmy Isaf w nieco odświeżonej na życzenie producenta wersji. Posiadają one napęd elektryczny, dzięki czemu mają być dostrzegalne pewne oszczędności w zużyciu oleju napędowego. style=”text-align: justify;”>Pora przejść do napędu. Jako, że spalinowo-elektryczny Volvo 7900 jest hybrydą równoległą to posiada on dwie mogące niezależnie pracować jednostki napędowe. Najważniejszy jest spalinowy silnik D5K o mocy 176 kW. Obok niego znajdujemy asynchroniczny silnik trakcyjny I-SAM o mocy 120 kW. Obie jednostki zblokowano z automatyczną skrzynią biegów Volvo I-Shift. Dzięki temu mogą pracować wspólnie lub osobno. style=”text-align: justify;”>Podczas postoju na przystanku oraz rozruchu autobus będzie korzystał z zasilania energią elektryczną, cicho i przy zerowej emisji spalin. Energia generowana podczas hamowania jest magazynowana w akumulatorze litowo-jonowym i następnie wykorzystywana do produkcji energii elektrycznej dla silnika elektrycznego. Ta technologia według zapewnień producenta zmniejsza zużycie paliwa nawet o 39% i emisje szkodliwych dla środowiska substancji aż o 30%. style=”text-align: justify;”>Przestrzeń pasażerska jest klimatyzowana. Naturalną wentylację zapewnia sześć okien przesuwnych oraz dwa sterowane elektrycznie szyberdachy. Autobusy wyposażono w monitoring oraz gniazda USB. style=”text-align: justify;”>System informacji pasażerskiej jest oparty na urządzeniach firmy Pixel z Bydgoszczy. Mamy tu więc zewnętrzne cztery tablice diodowe o wysokiej rozdzielczości, w tym jedną RGB, która z myślą o niedowidzących prezentuje numer linii. Uwagę zwraca nowy wzór fontu na wyświetlaczach. Prezentuje się on bardzo ładnie dzięki swej prostocie. style=”text-align: justify;”>W środku znajdziemy monitory LCD 38″ (tzw. e-korale) i 22″. To standard, który Białystok gwarantuje swoim mieszkańcom już od ośmiu lat. Ponadto nie mogło zabraknąć głosowych zapowiedzi przystanków. Całością steruje autkomputer XC-6. style=”text-align: justify;”>Volvo na razie skromnie wjechało do Białegostoku. Nie mniej jest to kolejne polskie miasto, które postawiło na hybrydy z fabryki z Wrocławiu. Na tym jednak nie koniec. Za rok stan ten ulegnie dwukrotnej zmianie. A to za sprawą umowy na dostawę kolejnych dwóch spalinowo-elektrycznych solówek, którą miasto podpisało z Volvo pod koniec września. „

Komentarze