TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Autobusy z II FRPA 2020 w Małoposlkim: 81 linii
InfoBus.pl - Opublikowano: 27.06.2020 13:00:43
Ponad 6 mln zł dla 27 małopolskich gmin z Funduszu rozwoju przewozów autobusowych

Ponad 6 mln zł z Funduszu rozwoju przewozów autobusowych trafi do 27 małopolskich gmin. Dzięki dotacjom uruchomionych ma zostać 81 linii autobusowych.

Ponad 6 mln zł z Funduszu rozwoju przewozów autobusowych trafi do 27 małopolskich gmin. Dzięki dotacjom uruchomionych ma zostać 81 linii autobusowych. W piątek, 26 czerwca, wojewoda małopolski Piotr Ćwik podpisał umowy z przedstawicielami samorządów.

Największe kwoty w tej transzy przekazanych dopłat trafią do: województwa małopolskiego – 3,3 mln zł, powiatu tatrzańskiego (blisko 611 tys. zł), gminy Bobowa (274,5 tys. zł) i gminy Wieliczka (250 tys. zł).

"Samorządom zaczyna się ten program coraz bardziej podobać i cieszy się coraz większym zainteresowaniem" – powiedział dziennikarzom wojewoda małopolski Piotr Ćwik. Jak zauważył, po podniesieniu stawki dofinasowania ze jednego złotego do 3 zł do każdego "wozokilometra" samorządy chętniej występują o dopłaty.

Od stycznia w Małopolsce w ramach Funduszu rozwoju przewozów autobusowych podpisano umowy opiewające na ponad 14 mln zł, a tegoroczna pula to 40 mln zł. "Jeżeli tylko kolejne samorządy będą chciały przywracać połączenia lokalne, to jesteśmy gotowi, mamy czym dysponować" – dodał Ćwik.

Podczas podpisywania umów w Małopolskim Urzędzie Wojewódzkim wójt Ochotnicy Dolnej Tadeusz Królczyk mówił, że dzięki uzyskanemu wcześniej dofinansowaniu możliwe było utrzymanie w gminie komunikacji w czasie pandemii koronawirusa.

Starosta tatrzański Piotr Bąk powiedział PAP, że do końca tego roku powiat postara się zagospodarować otrzymane 610 tys. zł 698 zł i ogłosi przetarg na uruchomienie ośmiu regularnych linii autobusowych.

"Zakopane nie jest wielkim miastem. Istnieje w nim komunikacja miejska, ale jest ona ograniczona do granic miasta. Tymczasem powiat tatrzański to jeszcze gminy: Kościelisko, Poronin, Biały Dunajec i Bukowina Tatrzańska. Jest w nich sprawna sieć połączeń prywatnych przewoźników – busów, ale ma ona charakter sezonowy" – mówił Bąk.

"Poza sezonem jest pustka, a to jest kwestia dostępności do usług publicznych: szpitali, urzędów i szkół. Część uczniów nie podejmuje nauki w szkołach średnich w Zakopanem, bo łatwiej dotrzeć im do Nowego Targu" – wyjaśnił Bąk. Stąd - jak tłumaczył - konieczność wzmocnienia regularnych przewozów.

Gmina Proszowice otrzyma nieco ponad 96 tys. zł. "Postaramy się uruchomić autobusy wewnątrz gminy tam, gdzie one nie kursowały. Na terenie powiatu oraz między województwem małopolskim a świętokrzyskim kursują autobusy prywatnych przewoźników, z którymi ciężko byłoby nam konkurować. Dlatego wybraliśmy miejsca, do których oni nie jeździli. Chcemy dowozem objąć młodzież szkolną i osoby, który przyjeżdżały do miasta samochodami, zostawiały je na parkingach, żeby ta linia pomogła także w rozwiązaniu problemu parkowania" - powiedział PAP burmistrz miasta i gminy Proszowice Grzegorz Cichy.(PAP


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
umowa
linie
FRPA
Małopolskie