TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Potrójny test Iveco w PKS Rzeszów! Urbanway 12 CNG i 2 x Crossway
INFOBUS.PL - Opublikowano: 09.10.2018 14:45:10 1 komentarz
fot. PKS Rzeszów, facebook.com

Potrójny testy za jednym zamachem? W Rzeszowie to jak najbardziej możliwe. Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej testuje aż 3 autobusy Iveco. Wśród nich mamy debiutującego w Polsce Urbanway 12. I to z napędem na CNG!

Potrójny testy za jednym zamachem? W Rzeszowie to jak najbardziej możliwe. Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej testuje aż 3 autobusy Iveco. Wśród nich mamy debiutującego w Polsce Urbanway'a 12. I to z napędem na CNG!

Pierwszym z testowanych autobusów jest Iveco Crossway 10,8LE. Ten sprawdzian najmniej dziwi. W przyszłym roku 39 pojazdów tego typu zasili flotę rzeszowskiego PKS. To efekt dwóch umów zawarty z firmą ABP Bus&Coach ze Słupska, dystrybutorem autobusów z fabryki w Vysoké Mýto w Czechach. Kontrakty opiewają na nieco ponad 37,52 mln PLN brutto. W ramach pierwszego z kontraktów Związek Gmin Podkarpapacka Komunikacja Samochodowa- właściciel PKS- kupi za 23 831 250 PLN brutto 25 sztuk Crossway'ów 10,8LE. Daje to cenę jednostkową na poziomie 775 000 PLN netto. Z kolei druga z umów opiewa na 13 689 900 PLN brutto. Daje to 795 000 PLN netto za jednego z 15 Iveco, których dostawa jest objęta tym zleceniem.

Kolejnym autobusem, który testuje PKS Rzeszów jest Iveco Crossway Line 13M, który w porównaniu do swoich niskowejściowych "braci" jest dedykowany do przewozu pasażerów na dłuższych dystansach. Autobus jest napędzany silnikiem Iveco Tector 7. To jednostka o pojemności 6,7 l, mocy 235 kW i 1100 Nm maksymalnego momentu obrotowego, która spełnia normę czystości spalin Euro 6. Silnik współpracuje z manualną skrzynią biegów ZF 6S1010BO. Autobus umożliwia podróż 75 pasażerom, w tym 65 na miejscach siedzących.

Prawdziwym hitem jest jednak obecność u rzeszowskiego przewoźnika Iveco Urbanway'a 12 CNG. Wydaje nam się, że to pierwszy w Polsce test pojazdu z tej rodziny. I to od razu w wersji gazowej! Umożliwia on podróż ok. 95 pasażerom, w tym 23 - 28 na miejscach siedzących. Wszystko zależy od wersji, którą postawi przewoźnik.

Sercem pojazdu jest gazowy silnik Iveco Cursor 9 o mocy 228 kW. To niespełna dziewięciolitorowa jednostka, która osiąga 1300 Nm maksymalnego momentu obrotowego oraz oczywiście spełniająca normę Euro 6. Można ją blokować z automatyczną skrzynią biegów typu ZF 6AP1400B Ecolife lub Voith D854.6 Diwa. CNG jest magazynowane w 4 butlach zamontowanych wzdłużnie na dachu autobusu, każda o pojemności 315 lub 320 l.

Czy przeprowadzane z takich rozmachem testy przekupują się na kolejne zakupy dla rzeszowskiego PKS? To całkiem możliwe. Na szczegóły będziemy jednak musieli trochę poczekać.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
PKS Rzeszów
ZG PKS
Iveco
ABP
CNG
test
  • Konrad Filip – 09.10.2018

    Raczej na pewno.

  • Łukasz Falkowski – 09.10.2018

    Ale to brzydkie

  • Michał Koziński – 10.10.2018

    Duch KZNS Solec Kujawski wciąż straszy! Atakuje nawet tam, gdzie soleckich wizjonerów jeszcze nie poniosło :D

  • Jarek – 10.10.2018

    @Michał Koziński - bredzisz chłopie. Odstaw używki czy co Ty tam łykasz. Co ma piernik do wiatraka?

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.