Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Powrót MAN-a do Głogowa. Jakie są diesle?

infobus
05.07.2018 16:00
0 Komentarzy
style=text-align: justify;”>Wszystkie zamówione przez Komunikację Miejską w Głogowie w ubiegłym roku MAN-y zostały już przekazane przewoźnikowi. Pojazdy są bardzo ciekawe ze względu na jedna, wręcz ostatnio niespotykane wśród przewoźników miejskich rozwiązanie. Na początek przyglądamy się spalinowym Lion'som City A37. style=”text-align: justify;”>W każdym z tych „lwów” może podróżować maksymalnie 98 pasażerów. 28 osób może liczyć na przejażdżkę na miejscach siedzących. W większości są to fotele Kiel Ideo, które w ostatnich latach MAN bardzo często stosuje w swoich autobusach miejskich. 8 siedzeń jest dostępnych z niskiej podłogi. 4 z nich wyróżniono czerwoną tapicerką jak fotele dla osób niespełnosprawnych. Wejście na pokład do tych w pełni niskopodłogowych pojazdów jest możliwe dzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2. MAN zastosował drzwi firmy BODE w nieco odświeżonej na życzenie producenta wersji. style=”text-align: justify;”>Czas powiedzieć kilka słów o napędzie. Na życzenie głogowskiego przewoźnika MAN zastosował ekonomiczny komplet. Jego sercem jest stojący silnik MAN D0836LOH72. Jednostka o pojemności 6,9 l ma 213 kW mocy oraz osiąga maksymalny moment obrotowy 1100 Nm. Została ona zblokowana z automatyczną sześciobiegową skrzynią biegów. Mowa o przekładni ZF Ecolife w wersji 6AP1400B. style=”text-align: justify;”>W autobusach zastosowano portalowy most napędowy MAN-ZF HONP 13100. Nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego gdyby nie jego przełożenie, które wynosi 5,77. To szybki most napędowy. Osie tego typu w ostatnich latach nie cieszą się popularnością wśród miejskich przewoźników. Głogowska KM odwróciła się do tego trendu. Czy trwale? Przekonamy się w przyszłości. style=”text-align: justify;”>Przestrzeń pasażerska jest klimatyzowana za pomocą agregatu Spheros Revo. Naturalną wentylację zapewnia 8 okien uchylnych oraz dwa sterowane elektrycznie szyberdachy. Autobusy wyposażono w monitoring. Dostawcą systemu informacji pasażerskiej jest mielecka firma R&G Plus, która od lat wyposaża głogowskie autobusy. Na zewnątrz mamy trzy tablice diodowe o wysokiej rozdzielczości. W środku znajdziemy jeden wyświetlacz. Za kabiną kierowcy mamy LED typu ETL416120. Do tego oczywiście nie mogło zabraknąć głosowych zapowiedzi oraz systemu GPS. Całością steruje autokomputer, najprawdopodobniej typu SRG6000P. style=”text-align: justify;”>To pierwsza odsłona powrotu MAN-a do Głogowa po wieloletniej przerwie. Przed nami jeszcze hybrydy. Przypomnijmy, że ostatni raz nowe autobusy tej marki KM kupiła 18 lat temu. W 2000 roku flotę przewoźnika wzmocniły trzy egzemplarze pojazdów NL223. Później „lew” pojawił się w taborze spółki już tylko z „drugiej ręki”. W 2009 i 2010 roku KM kupiła łącznie trzy MAN-y. Były to dwa NL283 oraz jeden NM223. style=”text-align: justify;”>Teraz powrót nastąpił w zupełnie innym, nieporównywalnie lepszym stylu. I do tego z jednym rozwiązaniem, które czyni głogowską dostawę wartą uwagi. „

Komentarze