Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

PPUH Kłosok z kolejnymi BMC. W Wodzisławiu

infobus
30.01.2019 15:00
0 Komentarzy

Firma PPUH Kłosok z Żor rozpoczęła realizację nowego, pięcioletniego kontraktu komunikacyjnego w Wodzisławiu Śląskim. Nowa odsłona autobusów BMC Procity przypadła do gustu przewoźnikowi i osiem takich maszyn od 27 stycznia służy mieszkańcom śląskiego miasta.

Nowa umowa przewozowa między Wodzisławiem Śląskim a żorską firmą będzie obowiązywała przez pięć lat. Przewozy autobusowe są realizowane od 27 stycznia. Kontrakt wygaśnie wraz z końcem 2023 roku. Przez tan okres firma PPUH Kłosok będzie odpowiedzialna za obsługę linii A, B, C-1, C-2, D-1, D-2, E-1 i E-2. Przez pięć lat wykona przewozy w wymiarze ok. 1 932 000 wzkm. Cały kontrakt opiewa na 17 694 028,80 zł brutto. A to daje stawkę początkową w wysokości 8,48 zł/wzkm netto.

Na potrzeby umowy przewoźnik z Żor pozyskał kolejne autobusy tureckiej marki BMC. To osiem Procity, które jak widać dobrze się sprawdziły na uruchomionych w ubiegłym roku liniach lotniskowych GZM.

Każdy z wodzisławski BMC umożliwia podróż maksymalnie 95 pasażerom. 27 osób może liczyć na przejażdżkę na miejscach siedzących. Wejście na pokład tych w pełni niskopodłogowych pojazdów jest możliwe dzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2.

W autobusach zastosowano oszczędną kompletację napędu. Serce stanowi niespełna siedmiolitrowy silnik Cummins ISB6.7E6C 280B. To jednostka o mocy 204 kW i 1082 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Zblokowano ją z automatyczną skrzynią biegów ZF 6AP1200B, której przełożenia dobrano pod kątem obniżenia spalania oraz optymalnej eksploatacji w warunkach, z myślą o których zostały wprowadzone do ruchu.

Naturalną wentylację przestrzeni pasażerskiej zapewniają przesuwne okna boczne, wentylatory sufitowe oraz szyberdachy. Zastosowano klimatyzację firmy Sutrak. BMC są wyposażone w system informacji pasażerskiej tj. elektroniczne tablice kierunkowe wykonane w technologii LED (czołowa, boczna, tylna, wewnętrzna) oraz w urządzenia automatycznie wygłaszające przez głośniki komunikaty o przystanku aktualnym oraz następnym.

Komentarze