Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Premiera autobusu MAN Lion's City 18 E! [FILM]

infobus
25.09.2020 09:00
0 Komentarzy

Pierwszy przegubowy autobus elektryczny markiMAN świętuje swoją premierę.

Elektryczny debiutant MAN w klasie MEGA ma 18 metrów i możeprzewieźć do 120 pasażerów. Pierwsze takie demonstracyjne pojazdy wyjadą na ulice w II połowie2020 roku. Natomiast sprzedaż Lion's City 18 E rozpoczęła się już w kwietniu br.

Pojazd wyróżniają dwa centralne silniki elektryczne, co oznacza napęd na dwie osiei tym samym poprawa stabilności podczas jazdy. Ponadto zarówno nowy autobusprzegubowy, jak i wersja solo imponują zasięgiem do 200 km (i do 270 km wsprzyjających warunkach) i to przez cały okres eksploatacji akumulatora

MEGA debiutant

W ramach promocji swojej e-oferty, MAN Truck & Bus wyśle ​​w tym roku na europejskie drogi flotę 15 demonstracyjnych elektrobusów, którebędą wykorzystywane w ramach codziennych operacji. Ten program testów obejmie takżesprawdzian nowego pojazdu MAN Lion's City 18 E, który w II połowie br. pojawi sięna ulicach Barcelony i Kolonii.

-„Mierzący 18 metrów długości MAN Lion's City 18 E toidealny wybór dla każdej firmy poszukującej w pełni elektrycznego autobusumiejskiego, tj. takiego, który nie emituje lokalnie spalin i oferuje miejsce dlawielu pasażerów” – podkreśla Rudi Kuchta, dyrektor sprzedaży autobusów w firmieMAN Truck & Bus.

Zobaczcie jak elektryczny MEGA lew radzi sobie na drodze:


Dwie napędowe osie

Dwa elektryczne silniki centralne na drugiej i trzeciej osizapewniają MAN Lion's City 18 E odpowiednią moc, potrzebną do ruchu miejskiego.Jak dowodzi MAN – w przeciwieństwie do silników elektrycznych w piastach kół, centralnesilniki są łatwiej dostępne i mają prostszą konstrukcję. W związku z tymoperatorzy transportu odnoszą korzyści w zakresie serwisu i tym samym całkowitykoszt posiadania (TCO) powinien być niższy.

Dwie napędzane osie są zsynchronizowane zesobą elektronicznie, co zwiększa stabilność jazdy, a tym samym poziombezpieczeństwa. Ponadto pojazd wyposażony jest w system zapobiegający łamaniusię przegubu, co zapobiega krytycznym sytuacjom związanym z ruszaniem naśliskiej nawierzchni, ponieważ w MAN Lion's City 18 E moment napędowy może być selektywnie rozłożonyna dwie napędzane osie, zgodnie z konkretną sytuacją.

Ponadto dwie napędzane osie zwiększają ilość energiiodzyskiwanej podczas hamowania.

-„Wyższy poziom rekuperacji oznacza, że ​​nasz elektrycznyautobus przegubowy jest bardziej wydajny, niezależnie od stylu jazdy kierowcyczy ukształtowania terenu” – komentuje Rudi Kuchta.

640 kWh!

W premierowym modelu MAN Lion's City 18 E zastosowano całkowicieelektryczny układ napędowy o mocy od 320 kW do maksymalnie 480 kW. Energia pochodziz modułowych akumulatorów o pojemności 640 kWh. W zakresie baterii MAN polegana w pełni rozwiniętej technologii ogniw akumulatorów litowo-jonowych (NMC) zGrupy VW. Akumulatory mają inteligentny system zarządzania temperaturą, któryzostał zoptymalizowany pod kątem autobusów miejskich. W rezultacie MAN Lion'sCity 18 E oferuje zasięg do 200 km (i do 270 km w sprzyjających warunkach) i toprzez cały okres eksploatacji akumulatorów.

Baterie znajdują się na dachu autobusu, w zestawach po osiemsztuk. Zdaniem MAN taka lokalizacja jest korzystna, ponieważ oznacza, że​​akumulatory są umieszczone z dala od tyłu pojazdu, czyli obszaru o najwyższymryzyku kolizji. Oznacza to również, że są łatwiej dostępne podczas serwisu.

Podobnie jak 12-metrowa wersja, także Lion's City 18 E jstładowany tylko przez plug-in – podczas postoju w zajezdni. Do tego służywtyczka Combined Charging System (CCS). Przy średniej mocy ładowania 100 kW imaksymalnej mocy do 150 kW, autobus przegubowy można w pełni naładować w mniejniż cztery godziny.

Coś dla pasażerów

Zastosowanie elektrycznego układu napędowego przyniosłokorzyści również we wnętrzu pojazdu, ponieważ usunięto wieżę silnika. Dało tokonstruktorom duże możliwości optymalizacji tylnej części pojazdu.

-„Wykorzystaliśmy to w pełni, zapewniając przyjemniejszeoświetlenie i cztery dodatkowe siedzenia z tyłu. To rozwiązanie znane już z 12-metrowejwersji solo i bardzo cenione przez naszych klientów. – podkreśla Rudi Kuchta.

Jak podaje MAN, Lion's City E może przewozić do 120pasażerów, natomiast jego DMC – dzięki zastosowaniu alternatywnego napędu –wynosi aż 30 ton.

Komentarze