TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Premiera pierwszego piętra Volvo - 9800 DD [FILM]
- Opublikowano: 13.03.2018 11:00:47
Premiera pierwszego piętra Volvo - 9800 DD

7 marca na wystawie Expo Foro w Meksyku zadebiutował pierwszy historii dwupokładowy, integralny autokar marki Volvo - 9800 DD.

7 marca na wystawie Expo Foro w Meksyku zadebiutował pierwszy historii dwupokładowy, integralny autokar marki Volvo - 9800 DD. Pojazd - jak na razie - przeznaczony jest południowoamerykański rynek. Pojazd powstaje w zakładach Volvo Buses Mexico.

Tym samym Volvo rozszerza swoją ofertę autokarów w Meksyku i wchodzi na najwyższy poziom. Głównym elementem przemawiającym na korzyść tego typu konstrukcji to zdecydowanie większa pojemność pasażerska. Dwupiętrowa wersja 8900 DD oferuje o 40 procent więcej foteli w porównaniu do jednopokładowego 9800 o pojemności do 63 pasażerów.

Volvo 9800 DD ma 15 m długości, 4,2 m wysokości i 2,60 m szerokości. Autokar opracowany został w celu osiągnięcia wysokiej wydajności operacyjnej, oferując jednocześnie najlepsze wrażenia z podróży. Oferuje on wewnętrzną wysokość 1,80 m na obu pokładach, a także bagażniki o dużej pojemności. Jak podkreśla Volvo, jest to jedyny autokar na południowoamerykańskim rynku oferujący rampę dla wózków inwalidzkich.

Pojazd napędzany jest przez układ napędowy z silnikiem Volvo D13 o mocy 500 KM.

Model 9800 DD wyposażony jest w zaawansowane systemy bezpieczeństwa Volvo, takie jak: elektronicznie sterowane hamulce tarczowe Volvo (EBS), elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy (ESP), system Adaptive Cruise Control (ACC), funkcja utrzymania pasa ruchu i system ostrzegania o kolizji z funkcją hamulca awaryjnego. Schody na drugie piętro są skierowane do przodu, aby zmniejszyć ryzyko wypadków w przypadku hamowania awaryjnego.

Na meksykańskiej wystawie Expo Foro, Volvo zaprezentowało także 15-metrową wersję Volvo 9800 z pojedynczym pokładem. Model 9800 wprowadzony został na rynek w 2016 roku i do tej pory sprzedano 1055 sztuk w wersji dwu- (4x2 o długości 13,2 m) i trzyosiowej (6x2 o długości 14 i 15 m).



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Volvo
piętro
Meksyk
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.